Mountovani CDROM

Veros Kaplan xkaplan na informatics.muni.cz
Pondělí Leden 12 16:23:00 CET 1998

On Mon, 12 Jan 1998, Tomas Prochazka wrote:

> Zdravim vsechny linuxare,
>     mam problem s mountovanim pod normalnim uzivatelem v RedHatu 4.2. V
> souboru /etc/fstab mam pro CDROM radek
>
> /dev/hdb   /mnt/cdrom   iso9660   defaults,noauto,user   0   0
>
> Prikazem "mount /mnt/cdrom" jej normalne pripojim, ale potom ji nedokazu
> umountovat. Pise to chybove hlaseni, ze pozadavek neodpovida zaznamu v
> /etc/mtab. Odmountovat jde jenom pokud to udelam jako root.
>     Za pomoc pri reseni predem dekuji.

  Zkus misto toho napsat

 /dev/hdb   /mnt/cdrom   iso9660   defaults,noauto,user,ro   0   0
                                                        ^^
  pripadne muzes vynechat defaults (funguje mi to i bez neho)
ro znamena read-only, Linux totiz nenecha odhlasit beznemu uzivateli
odmountovat neco, co neodpovida fstab a protoze CD je obvykle
read-only, mas sanci jen jako root.

--
                                             Veros Kaplan
| e-mail: xkaplan na fi.muni.cz                            |