LILO a autodetekce harddisku

Herout Adam xherou01 na dcse.fee.vutbr.cz
Úterý Leden 13 15:00:25 CET 1998

On Mon, 12 Jan 1998, Veros Kaplan wrote:

> Krasny den :-)
>
>  Mam maly problem:
>    preskladal jsem si disky do jineho pocitace a nechal jsem autodetekovat
> harddisk. Vysledek je podivny: Cekal bych, ze se spusti LILO a napise mi
> 'LILO boot'. Nestalo se tak, vyskocilo pouze 'LI'. Pravdepodobne je
> poskozeny MBR disku, LILO tam byl puvodne nainstalovano.

Mel jsem podobny problem. Linux jsem nainstaloval na hdb (hda jsem mel
obsazeny jinym diskem). Kdyz jsem z hdb udelal hda,
lilo se dostal k LI a psal 01 01 01 01 ... furt pryc. To vse i po (podle
mne) spravnem nakonfigurovani /etc/lilo.conf.
Reseni je v jakemsi .dvi, ktere se vztahuje k lilo (nekde v LDP, tusim).
V mem pripade pomohlo (a ted si to nepamatuju doslova) v /etc/lilo.conf
nastavit usek `disk = ' (viz dokumentace k lilo), v nem je nejdulezitejsi
(v tom mem pripade) polozka `bios = 0x80', tedy ze bios vidi disk, ktery
je hdb jako primary (0x80) misto secondary, jak se domniva lilo (0x81).
Me to pomohlo, nejsem si jisty, zda jde o ten sam problem - snad jsem
prispel k vyreseni.

Adam "Head" Herout