Multiboot Linux + WinNT + Win95OSR2 + DOS

Pavel Satny ersat na fce.vutbr.cz
Úterý Leden 13 23:24:45 CET 1998

Ja mam jen Linux, Windows NT Server a obycejne Windows95 a jede mi to
vsechno pres LILO.
Pricemz rozdeleni disku je:

Primarni partition:        MS Windows NT Server 4.0  na NTFS (!!!!)
Primarni partition:        Linux                   (ext2)
Primarni partition:        Windows95        (fat)
Extended Partition:
    1. partition                Data                    (comprimovana NTFS)
    2. partition                Data2                  (fat)
    3. partition                Linux Swap        (linux swap)

Jede to bez problemu. Pokud by jsi chtel mit ctyri operacni systemy, musel
bys budto mit ctyri primarni partitiony, na kazdy operacni system, ale pak
uz by jsi nemohl vytvorit extended pratitionu na linuxovy swap a svoje data.
A nebo vytvorit tri primarni partitiony (tri operacni systemy) a jeden z
nich dat na extended partition + data + swap
Pokud by jsi zvolil ctyri primarni, tak nebudes moct mit partitionu na data
a na linuxovy swap.
Nerad bych placal nesmysly, ale mam pocit, ze bootovani z extended partition
umi jen linux. (Toto nemam overene). Takze by jsi asi dal na extended ten
linux + swap + dalsich nekolik partitionu ... az do zaplneni disku.

Asi takto:

Primarni partition:        NT 4.0                (NTFS)
Primarni partition:        Windows95       (fat)
Primarni partition:        DOS                   (fat)
Extended Partition:
    1. partition                Linux                   (ext2)
    2. partition                Linux Swap        (linux swap)
    3. partition                Data                    (fat)
    4. partition                Dalsi data...        (fat) nebo NTFS, podle
potreby

A asi bych nehazardoval s fat32. Nestoji to za to.
Dle meho nazoru je celkem rozumne si udelat jednu partitionu, kterou umi
cist vsechny operacni systemy. V nasem pripade je to treti partitiona na
extended partition. Je to sice pomaly souborovy system, ale je to
prakticke). Samozrejme, ze se bavime o vfat a ne obyc fat16, ze ano.

Je zajimave, vsichni rikali, ze bootovat nt "pres" lilo nejde. Me to jede.
Sam se tomu divim.
Pavel.

Pavel Korensky wrote in message
<199801131239.NAA00242 na zenith.dator3.anet.cz>...
> [...]
>
>chystam se k radikalni prekonfiguraci (hezke sluvko :-) moji masiny a
potreboval
>bych vedet, zda nekomu chodi multiboot nasledujicich systemu:
>
>Linux + Window NT 4.0 + Win95 OSR 2 + DOS 5.0
>
>Pokud ano, jak je nejlepe to instalovat, cemu se vyhnout a tak podobne.
>Soucasna konfigurace systemu na masine je nasledujici:
>
>Linux + WinNT 4.0 + Win95 + DOS 5.0
>
>multiboot je resen tak, ze nejprve se ozve LILO, ktere bootuje bud Linux
nebo
>DOS. Pri volbe DOS se ozve multiboot NT, ktery ma na vyber NT nebo Win95.
Pokud

*
*