Pocesteni Emacsu v RH 5.0 (FLAME)

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Pátek Leden 16 00:35:51 CET 1998

   Datum: ctvrtek, 15.ledna 1998 16:21:09 +0100 (MET)
   Odesilatel: Milan Zamazal <pdm na informatics.muni.cz>

   > dost duleziteho programu.  Naprosto nechapu, co tvurce RedHatu vedlo
   > k aplikaci patchu, ktere nijak neovlivni anglicky mluvici uzivatele,
   > docasne usnadni situaci nekterym Latin-* uzivatelum (coz pusobi
   > kontraproduktivne, protoze se tim oddali reseni problemu) a poskodi
   > ostatni uzivatele.  Jedinym vysvetlenim je, ze se jedna o marketingovy

No - ja to vidim jinak. Predstavme si uzivatele, ktery si rekne:
"Emacs 19.34 byl dost dobrej. Je'e'e', ona uz je nova verze. Ok,
nainstaluji si ji." Potom tento uzivatel zacne editovat soubor a ulozi
jej a on je najednou dvakrat tak velky, protoze GNU Emacs 20.2 uklada
soubory (nebo alespon mne - po standardni instalaci cisteho zdrojaku -
ukladal) v multibyte. Tento typ uzivatele je vlastne spolecnosti Red
Hat Software Inc. chranen pred zavrhnutim jinak genialniho editoru
Emacs. Musime pamatovat take na to, ze Red Hat je distribuce primarne
pro uzivatele a ne pro vyvojare. Vyvojar si klidne preinstaluje rpm ze
zdrojaku, aplikuje vlastni patche, pripadne si Emacs pocesti. Kdezto
uzivatel toho samozrejme neni schopen. Proto je v Red Hat Linux 5.0
podle meho nazoru zminovany "anti multibyte patch" pro GNU Emacs 20.2.

   > tah s umyslem podlezat zapadoevropskym uzivatelum Emacsu, kteri (coz lze
   > chapat) nesou nelibe nektere zmeny, ke kterym drive ci pozdeji muselo
   > dojit.  Z hlediska tvurce nejpouzivanejsi linuxovske distribuce se jedna

No, podle meho nazoru je porad lepsi podlezat nekterym uzivatelum nez
se _primo vykaslat_ na druhe, jak to ukazal Emacs 19.34... Ale to je
jina debata. Ale jeste jednou a naposledy v teto konferenci si rypnu
(pak se opravdu presunme do cz.comp.editors...): A nepodlezal snad
Emacs 19.34 zapadoevropskym uzivatelum tim, ze jim poskytl plnou
podporu, zatimco nam, chudak pouzivajicim ISO-8859-2 (ugh. pripadne
CP-1250), neumoznil ani editovat ani tisknout narodni dokumenty???
Howgh.

Nechme vecem volny prubeh - vzdyt Emacs 20.2 take ukazal, ze chce
podporovat i jine nez zapadoevropske jazyky. Treba Red Hat 6.0 bude
jiz kompletne pocesten, pri instalaci si budeme moci vybrat jedno z
peti moravskych nareci a bude obsahovat jedinou "katedralni
Stallmanovskou" verzi GNU Emacsu.

--
Pavel Janik ml.
Pavel.Janik na inet.cz