Q: Detekce CDROM na 2.kanalu

Lukas Kumpera XKUMPERA na feld.cvut.cz
Sobota Leden 17 13:25:22 CET 1998

Kamarad me pozadal, jestli bych mu neporadil s jeho problemem, ale
protoze se v tom zatim moc nevyznam, dovolim si pozadat vas o pomoc.

Diky za kazdou informaci.
                                                    Lukas Kumpera

Muj pocitac je AMD 5x86/133 24MB ram deska GigaByte GA-5486AL s
upgradovanym Biosem AWARD verze 1.07 a CD-ROM Samsung SCR-831.
Harddisk je master na jednom kanalu IDE a CDROM je master na druhem
kanale IDE. Popis problemu je asi  tento. Pri bootu Linuxu (bezi mi na
filesytemu FAT32 (Linux filesytem UMSDOS) z DOSU to bootuje a pri
detekci ide radice to najde harddisk, napise jeho adresy a preruseni
a kdyz ma dojit na detekci CDROM tak to chvilku premejsli a potom to
napise no response ( hlasky jsou hda WDC ... parametry harddisku hdc
no response (status 0x0d0) ide0 at ... adresy a cislo preruseni ) a
druhy kanal ide ani nehleda a boot v pohode pokracuje a Linux se
rozjede, ale nemam akorat to cedecko. Pritom, kdyz nejdrive nahodim
W95 a v nich dam Rebootovat do MS-DOS a potom LOADLINEM nahodim
linux, tak tem cedecko najde a klidanko ho mohu primontovat na
adresar. (hlasky jsou hda WDC ... parametry disku hdc SCR-831 ATAPI
CDROM DRIVE ide0 at ... at irq 14 ide1 at ... at irq 15 )

Jestli kolega neuvedl dostatek informaci pro zdarne vyreseni
problemu, tak ho samozrejme pozadam, aby dalsi informace dodal.