Start Linuxu na 2 MB pameti

Jan Kybic kybic na circhp.epfl.ch
Pondělí Leden 19 15:16:35 CET 1998

>:   Posledni distribuce, o ktere si pamatuji, ze fungovala ve dvou MB pameti
>: je Slackware 3.0 s jadrem 1.2.13. Jenom nevim, jestli ji nekde jeste
>: najdete.

Kdyz jsem naposled zkousel instalovat Linux na PC se 2MB pameti pomoci
distribuce Slackware, tusim 2.1., tak nebylo zcela trivialni. Pokud
jsem postupoval podle popisu na obrazovce, instalace se nedokoncila
kvuli nedostatku pameti (presne si to jiz ale bohuzel nepamatuji, je
to davno, omlouvam se). Bylo nutne bud (1) se prepnout se do jine
konzole a rucne roz-fdiskovat harddisk a aktivovat swap, nebo (2)
pouzit neceloobrazovkovou instalaci, ktera mela mensi naroky, nebo
(3) pujcit si na instalaci dalsi 2MB, nebo konecne (4) provest
instalaci na jinem pocitaci a pak prenest harddisk.  Kazdopadne
jakmile to bylo nainstalovano, tak uz vsechno bezelo O.K. (i kdyz
pomalu) i se 2MB.

Doporucuji k precteni `Small Memory Mini-HOWTO' a prohledat archiv
comp.os.linux.announce - pamatuji se, ze tam nekdo inzeroval Linux
dokonce i pro 1MB.

Na druhou stranu, pokud se nejedna o nejake PC, ktere poleti na Mars a
je proto nutne setrit kazdym gramem, tak dnes uz nevidim duvod, proc
par MB nedokoupit - moznosti pocitace tak podstatne vzrostou.

Honza

Jan Kybic <xkybic na sun.felk.cvut.cz>        (Piste mi cesky v ISO-8859-2)
http://cmp.felk.cvut.cz/~kybic/       tel. 42-2-301 88 26]
For PGP key finger kybic na fu.felk.cvut.cz or see my WWW page.