XF86_S3, dot clocks

Pondělí Leden 19 18:07:24 CET 1998

On Mon, 19 Jan 1998, Pavlas Zdenek wrote:

> Pri inicializaci mi pise, ze pro mody nad 640x480 nemuze najit
> vhodne dot clocks, a proto je vyhodi. Takze jede v 640x480x256,
> a to je dost nepouzitelny.
>
> Je to divny, protoze v XF86Config je uvedeno dotclocks dost,
> a kdyby trochu zahybal s refresh rate, tak se na nejakou
> urcite trefi.

Dot clock frekvence videomodu je urcena horizontalni frekvenci a (uhrnym)
poctem bodu na radek, cili by to mel byt v takovemto nejakem radku

    ModeLine "640x480" 31.500   640  668  716  820    480  485  488  512
                       ^^^^^^                  ^^^
soucin oznacenych hodnot (v danem pripade 25,83 MHz--horiz. frekvence je
udavana v kilohertzich). A ta musi sedet s vyjmenovanymi frekvencemi graf.
karty (pokud nema programovatelny clock chip) s toleranci nekolika malo
procent (da se zjistit ze zdrojaku XFree86).

Pokud je monitor multisync, tak se dotclock frekv. da doladit zmenou
horiz. frekv., jinak to muze jit (malou--jinak bude mit monitor boleni
hlavy... a ten, kdo u nej sedi mozna taky) zmenou parametru obrazu
(zuzenim nebo rozsirenim).

Mozna je to cele jinak, uz je to dost davno, co jsem si s tim hral
a vyrabel si vlastni videomody.

--Pavel Kankovsky aka Peak (troja.mff.cuni.cz network administration)
          [ Boycott Microsoft -- http://www.vcnet.com/bms ]