Jak pokladat dotazy pro DNS ?

Milan Pikula - WWW www na fornax.elf.stuba.sk
Pondělí Leden 19 09:52:13 CET 1998

On 18 Jan 1998, Michal Safranek wrote:

W>Zdravim vsechny,
W>mel bych takovy maly dotaz:
W>Je mozne pomoci telnetu obslouzit to, co dela prikaz 'host'?
W>Proc se ptam: potrebuji nejakym zpusobem k domene napr ddm.jhrnet.cz
W>ziskat jeji MX pri=0 zaznam pomoci vlastniho programu a nevim jak na
W>to ..... (ten program by mel byt v C)

odporucam prestudovat /usr/include/arpa/nameser.h, su tam struktury a v
poznamkach je napisane, co s nimi treba robit. nameserver sa da pouzivat
cez tcp aj udp. ako ukazku praktickeho pouzitia je mozne dat
strace -s 1024 host -t MX stuba.sk |& less, je to tam krasne nazorne.
na zistenie adresy nameservera je dobre pouzit to co standardne funkcie v
libs - citat /etc/resolv.conf.

na bezne otazky nameserveru je samozrejme inteligentnejsie pouzit
gethostbyname(3), gethostbyaddr(3) a podobne, ale MX recordy sa tym tusim
citat nedaju.

dobrym kompromisom je pozriet si man 3 resolver, ten by uz mal vediet
citat aj MX a netreba to pisat vsetko rucne.. aj ked, ako sa tak pozeram
na tie zufale funkcie, vlastnymi rutinami to bude urcite pohodlnejsie (a
zarucene funkcne;). inac, patri k nemu /usr/include/resolv.h.

caf,
					wWw

             WWW/4CP, Milan Pikula,  www na fornax.elf.stuba.sk
              .. dajte mi pewnu linku a pohnem zemegulow ..