Linux a proxy, Linux a routing

Pavel Just Pavel.Just na ais.cz
Čtvrtek Leden 22 10:06:10 CET 1998

On Wed, 21 Jan 1998, T-studio s.r.o. wrote:

> Date: Wed, 21 Jan 1998 13:40:58 +0100 (MET)
> From: "T-studio s.r.o." <t_studio na pha.pvtnet.cz>
> To: Multiple recipients of list <linux na ais.cz>
> Subject: Linux a proxy, Linux a routing
>
> Dobry den
> Mam na Vas dva dotazy. Protoze jsem v oblasti Linuxu uplnym novackem,
> rad bych vedel:
>
> 1) Jestli existuje pro Linux neco jako 602pro Internet (proste
> zpristupneni Internetu pro celou sit jen pres jednu IP adresu
> (pridelovanou, nebo pevnou)), a pokud ano, kde bych mel hledat
Pripojujete se pres modem nebo nejak jinak ? ( O kus dal pisete
o ethernetu k providerovi).
Pokud pres modem, pak pppd nebo diald.
Kazdopadne doporucuji knihu od p. Satrapy Linux -internet server.
(Doufam, ze jsem ten nazev napsal dobre :-)

> 2) Je mozne (vim, ze asi to mozne je, ale netusim jak) pod Linuxem nejak
> zapnout routovnai - potreboval bych totiz spojit 3 site:
> sit A - 1. LAN
> sit B - 2. LAN
> sit C - ethernet spojeni k providerovy
> navic potrebuju, aby nebylo "videt" ze site A do site B a naopak
> hardwarove si to predstavuji jako 3 sitove karty v pocitaci s Linuxem
> Lze toto uskutecnit primo v systemu, nebo bubdu potrebovat nejaky dalsi
> software?
Staci si prelozit jadro s podporou siti. Routovnai se nastavuje
prikazem route. Pokud potrebujete, aby nebylo videt z A do B, ale
A videlo do C a B videlo do C, pak bych doporucil prelozit jadro
s podporou firewall a pouzit ipfwadm. Takto muzete nastavit sadu
filtru, ktere vam hlidaji, co kam odkud muze.

                          Pavel Just