Tuhnuti Linuxu pri bootovani

Michal Polak mpolak na informatics.muni.cz
Pátek Leden 23 08:24:08 CET 1998

Zdravim vsechny,

vcera jsem poprve za svuj zivot proklel Linux. :-(.
Doufam ze naposled a ze za to muze moje ignoranstvi.

Predevcirem jsem nainstaloval RedHat 4.1 z CD na cisty harddisk.
Bez problemu a cely system slapal jako hodinky.
Bohuzel od vcerejska je  nefunkcni. Je fakt, ze jsem pridaval
celkem dost programu a hlavne novejsi libc. Problemy se objevily
az po nekolikerem nabootovani Linuxu, tedy je mala pravdepodobnost,
ze by za to mohly novejsi soucasti.

Pri bootovani cely system zatuhne. Nejdrive tuhl pri hlasce
"Mounting local systems".
Zkusil jsem Linux preinstalovat a ejhle, uz jsem se dostal dal a system
tuhne pri hlasce "Enabling swap space". Je zajimave, ze kdyz jsem Linux
zkusil znovu preinstalovat, instalacni program se taky dlouho zdrzel pri
"Enabling swap space", ale nakonec to rozchodil. Z cireho zoufalstvi jsem
skusil zrusit swapovaci partition (disk managerem v NT), a znovu vytvorit a
cely Linux preinstalovat. Bohuzel, problem nezmizel a pocitac stale tuhne.
On vlastne uplne nezatuhne. Jenom nepokracuje dal. Kdyz zmacknu
Ctrl+Scroll Lock vypisi se mi procesy. Zarazi mne, ze vsechny procesy
maji status S, ale swapper s PID 0 ma status R.

Poradi mi nekdo, jak se dostat dal, abych to vlastne mohl opravit ?
Bootovaci disketa nepomuze, objevuje se stejna chyba.

Harddisk jsem kontroloval pod DOSem primo testovacim programem od firmy
Western Digital, a pry tam neni zadna HW chyba.

Moje konfigurace:
Red Hat 4.1, kernel 2.0.27
procesor: Intel Pentium 75MHz
pamet: 32MB
hda: WD 1,2GB, v master boot recordu je zavadec lilo
     3 FAT partisny
hdb: CD mechanika
hdc: WD 3,2GB, zde se nachazi lilo
     hdc1: Linux native 760MB
     hdc2: Linux swap 40MB
     dalsi partisny FAT, a jedna NTFS
hdd: WD 420MB
     1 FAT partisna

Omlouvam se za celkem obsahly dopis, ale je to nutne :).
Budu vdecny za JAKEKOLI rady. Pokud si nebudete jisti spravnosti,
muzete klidne i na soukromou adresu. Na rady cekam jak na smilovani,
protoze predstava weekendu bez Linuxu je strasliva.

<FLAME ON>
Uz dvakrat se mi harddisk odporoucel do vecnych lovist, ted mam
treti. Proc ale vzdycky odejde ten s Linuxem ?
</FLAME ON>

Dekuji a jsem s pozdravem.
--
						 Michal Polak
Contact:

Everyone should hold strong convictions, I am convinced I will have
another glass.