Piskvorky.

Jan Vitek vitekj na ns.speed.cz
Pondělí Leden 26 20:20:36 CET 1998

Ahoj,

dokoncil jsem prvni verzi piskvorek pro SVGAlib. Hrat se muze,
jak klavesnici, tak i mysi. Program se da spoustet s parametrem
"-hc" (human against computer), analogicky "-cc" a "-hh",
implicitne je "-ch". Algoritmus hry neni nijak zvlast silny. Pro zacatek
to snad bude stacit (v modu "-ch", tedy kdyz zacina pocitac je
viditelne silnejsi nez v modu "-hc"). Program si muzete stahnout z
ftp://ftp.inet.cz/pub/People/Pavel.Janik/Piskvorky/gomoku.tgz .

Jak jsem se jiz zminil nejvetsi problem je s algoritmem hledani
vhodneho policka --- prochazim vsechna policka a ohodnocuju je
podle toho, kolik je tam ctyrek, trojek, dvojek, davam samozrejme
prednost pozici 4 v rade a 2 volne okraje pred pozici 4 v rade, 1
okraj obsazeny, analogicky pro 3, 2 v rade. Sila tohoto algoritmu
je predevsim v tom, ze nic neprehledne, ale proti zkusenejsimu
hraci to zdaleka nestaci. Proto bych potreboval odkaz na nejakou
dokumentaci, co se tyce torie piskvorek nebo podobnych her. Na
internetu jsem nasel akorat:
ftp://ftp.cdrom.com/.5/x2ftp/theory/gomoku.zip , je zde popsan
Threat-Space Search, ktery v podstate simuluje lidske mysleni a
vyraznym zpusobem urychluje vypocet. Tento algoritmus funguje
pouze jako hledani vyteznych sekvenci a zbytek se musi zajistit
jinak.

Diky za jakoukoliv radu, poznamku k programu...

Jan Vitek vitekj na mbox.speed.cz