Bootp na ppp interfacem

Petr Linke petr na novicom.cz
Úterý Leden 27 10:23:02 CET 1998

On Mon, 26 Jan 1998, Petr Simek wrote:

> Dobry den,
>
> Neresil uz jste nekdo nasledujici problem -
>
> Mam vice portovou kartu - na ni modemy. Kdyz se na ten modem pripoji
> stanice, spusti pppd - OK . Kdyz se pak na te stanici nad tim ppp
> spojeni spousti dalsi aplikace - pouziva bootp zadost pro zjisteni
> DNS atd.

Prvni zamysleni:
Jake informace potrebuje zjistit stanice, ktera se pripojuje pres ppp ?
Tady se jedna o to, jestli je nutne pouzivat bootp protokol pro tzto
odpovedi.

> Do te bootp zadosti vyplni IP addr 0.0.0.0 a eth addr. 00:00:00:00:00:00
> takze bootpd demon nema sanci rozpoznat jak odpovedet.

Takze predpokladam, ze stanice vyplni v bootp zadosti svou IP adresu
0.0.0.0  To je v pripade, ze sama svou IP adresu nezna a pozaduje ji od
bootp serveru. Toto neni efektivni, protoze dial-IN server, pres ktery se
pripojujete, ma lepsi moznosti pro prideleleni IP adresy, at jiz
dynamicke, tak i staticke ( prostudujte si ppp dokumentaci, pokud
pouzivate linux ).
HW adresa je od stanice nastavena zcela logicky na nuly, protoze ppp
interface neni ethernet. Tim, ze v bootp zadosti neni HW adresa sitoveho
rozhrani ani IP adresa, Vam bootp server nemuze odpovedet ( nema kam )
Odpovedi:
Pro ziskani IP adresy stanice pouzijte ppp server.
Pro ziskani adres DNS serveru - bud pouzijte staticke nastaveni, pokud
potrebujete u stanic menit adresy DNS serveru v zavislosti na pripojeni,
pouzijte bootp s vyplnenou IP adresou ppp rozhrani stanice, ziskanou od
ppp serveru.

S pozdravem Petr Linke

Petr Linke			tel.:    +420-2-6970652
Novicom s.r.o.			FAX:     +420-2-6971062
Prague, Czech republic	        E-mail: petr na novicom.cz