Bootp na ppp interfacem

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Úterý Leden 27 15:03:15 CET 1998

On Tue, 27 Jan 1998, Petr Linke wrote:

> Prvni zamysleni:
> Jake informace potrebuje zjistit stanice, ktera se pripojuje pres ppp ?
> Tady se jedna o to, jestli je nutne pouzivat bootp protokol pro tzto
> odpovedi.

No kdyz se pripojujete do vice ruznych siti s ruznymi parametry, tak je
dobre menit jen tel. cislo. Zbytek musi chodit automaticky, jinak se z
toho zblaznite.

> Takze predpokladam, ze stanice vyplni v bootp zadosti svou IP adresu
> 0.0.0.0  To je v pripade, ze sama svou IP adresu nezna a pozaduje ji od
> bootp serveru. Toto neni efektivni, protoze dial-IN server, pres ktery se
> pripojujete, ma lepsi moznosti pro prideleleni IP adresy, at jiz
> dynamicke, tak i staticke ( prostudujte si ppp dokumentaci, pokud
> pouzivate linux ).

Jenze ja to chci pro DOS a Win3.11 klienty .....

> HW adresa je od stanice nastavena zcela logicky na nuly, protoze ppp
> interface neni ethernet. Tim, ze v bootp zadosti neni HW adresa sitoveho
> rozhrani ani IP adresa, Vam bootp server nemuze odpovedet ( nema kam )

To ja vim taky.

> Odpovedi:
> Pro ziskani IP adresy stanice pouzijte ppp server.

To taky delam.

> Pro ziskani adres DNS serveru - bud pouzijte staticke nastaveni, pokud
> potrebujete u stanic menit adresy DNS serveru v zavislosti na pripojeni,
> pouzijte bootp s vyplnenou IP adresou ppp rozhrani stanice, ziskanou od
> ppp serveru.

Kdyby ten DOS/Win311 klient umel predvyplnit svoji IP adresu kterou
pred tim pres PPP ziskal (jako navrzenou) tak bych se na to neptal.
Jenze on to neumi a ja ho to nenaucim ! Proto jsem se zkousel zeptat
jestli neni znamo nejake reseni v linuxu. Podotykam ze to asi nebude
jednoduche - znamena to pravdepodobne filtrovat pakety prichazejici
z ppp interfejsu nebo pouzit vic bootpd serveru (pro kazdy interface
zvlastni). Jenze ani jedno neni jen tak.