Roury

Michael Mraka michael na informatics.muni.cz
Středa Leden 28 18:10:02 CET 1998

Jaroslav Honsa wrote:
> [...]
>Mam program, ktery normalne funguje tak, ze si otevre xterm, tam se mu
>pisi prikazy a on neco vykonava a ridi v realnem case nejaky hardware.
>A ja bych chtel udelat jiny program, ktery tomu prvnimu bude posilat
>prikazy pres rouru, ale nechce mi to fungovat. Udelal jsem si model:
>mknod pin p
>mknod pout p        (mam dve roury)
>cat pout &          (proces mi cte vystupni rouru)
>cat < pin > pout &  (jiny proces s presmerovanym vstupem a vystupem)
>echo aaa > pin      sice se provede, prvni cat vypise "aaa", ale oba caty

Proste watsone :-)
v tomto pripade echo vypise aaa a zavre(!) rouru pin => 2. cat precte vstup
zapise ho do pout, zjisti konec souboru (zavrena trubka), zavre pout a konci =>
1. cat precte, zapise, zjisti konec souboru a konci :-)

>Jak to mam udelat, aby to bezelo porad?

Nezavirat tu trubku.
Staci (asi) kdyz misto
echo aaa >pin
sleep xy
echo bbb >pin
pouzijete
(echo aaa; sleep xy; echo bbb) >pin

>Nevim ,jestli to je jediny muj problem s vyse uvedenym programem (on mi
>totiz pise neco o ilegalnich parametrech i kdyz mu je nedavam), ale pro
>zacatek by mi stacilo, kdyby mi nekdo poradil s tim modelem.
>Diky predem za popostrceni.
>
>Zdravi Jaroslav Honsa

--mm                                                             Michael Mráka
                                                     mailto:michael na fi.muni.cz
                                                http://www.fi.muni.cz/~michael