kbd

Jiri Lisicky lisicky na datis.cdrail.cz
Čtvrtek Leden 29 14:58:57 CET 1998

On 17 Jan 1998 03:48:49 +0100, in cz.comp.linux you wrote:

> [...]
>   > zmacknuti PAUSE?
>
>No asi nejjednodussi bude vzit prislusnou klavesovou mapu a vymenit
>prislusne sloupecky s definici vyznamu klaves bez a se stisknutou
>klavesou AltGr (jednoduse proveditelne pomoci perlu ci awk). Myslim,
>ze pokud si date tu praci, bude stat zato ji i poskytnou A.
>Brouwerovi (kbd) ci Yannu Dirsonovi (Console Tools).
>
>To plati pro "klasicke" pocesteni popsane v Czech HOWTO. Nevim, jak je
>to s pocestenim Martina Marese.
>
>Mozna nejake ioctl konzoly (console_ioctls(4)? Jinak mne nic nenapada,
>mozna jeste neco najdete v console_codes(4).

Sorry za opozdene reply - mam furu prace.
Nejsem si zcela jist (nemam Linux po ruce), ale mohlo by to snad jit
velice jednoduse upravenim jednoho radku v definicnim souboru
klavesnice.
Je tam radek zacinajici slovem "keymaps" a za nim nasleduji cislice
nebo rozsahy, oddelene carkami.
pr.
keymaps 1,8,16
keymaps 0-5,8,16
tato direktiva rika, ktery sloupec ma kterou vahu. Vahy jsou vlastne
klavesnicove modifikatory  - Shift, Ctrl, Alt, ... a jejich kombinace.
0  = bez modifikatoru
1  = Shift
2  = AltGr
3  = 1 + 2 = Shift + AltGr

Cestina v teto mape funguje tak, ze se podrzi AltGr a prislusna
klavesa, pricemz Pause je nadefinovano jako Altgr_lock (stejne jako
Caps_lock je vlastne Shift_lock).

No a kazda klavesa ma za sebou seznam kodu, ktere vraci pri stisknutem
modifikatoru. Pokud neni na zacatku souboru uvedena ta direktiva
keymaps, jsou tyto kody serazeny postupne podle vahy od 0 do 255.

pr.

keycode 30 a A B
znamena ze klavesa s kodem 30 vraci "a"; pri stisknutem Shift "A" a
pri stisknutem AltGr "B".

Pokud ted uvedu keymaps
keymaps 1-3
keycode 30 a A B

posunu ty vahy. Prvni sloupec bude mit vahu 1.
Potom pri stisknutem Shift vrati "a"; pri stisknutem AltGr "A" a pri
stisknutem Shift + AltGr vrati "B".

No otazka ted zni ? Jde to napsat i zprehazene - to je takto ?
keymaps 2,1,0

(druhy mail, ten prvni jsem poslal blbe)
--
        Jiří Lisický                      ČD DATIS Olomouc
e-mail: lisicky na datis.cdrail.cz           Jeremenkova 42