ppp na pevne lince

Karel Dudasek dudasek na vtopu.army.cz
Pátek Červenec 3 21:35:04 CEST 1998

On Fri, 3 Jul 1998, David Zencak wrote:
> nastavili jsme nejake options pro pppd, ale pri spusteni pppd to skonci
> na hlasce,
> serial line has looped back, nebo neco takoveho.
Hloupy napad - co to pise do minicomu ?
Jinak bych se podival, ktery device pouziva pppd pro spojeni s modemem,
a ktery minicom.
Dari se vam aspon mluvit s protistranou pomoci minicomu?
> Pravdepodobne je chyba v inicializaci modemu, protoze i po odpojeni
> linky stale
> vypisuje stejnou chybu. Modem ma cipset od Rockwella a pry je shodny s
> modemy
> od Diamondu (SupraExpress).
Uz nevim, kde jsem to nasel, ale tohle mi dost pomohlo
k nastaveni naseho modemu:
Posledni zmena 1.5.1996

      Tento text se pokousi strucne shrnout poznatky nashromazdene
pri nastavovani modemu pracujicich na komutovanych i pevnych linkach.

Byla zvolena forma okomentovane konfigurace modemu
pouzivanych v CESNETu ke spojeni obvykle terminaloveho serveru CISCO
na strane jedne a pocitacem tridy PC na strane druhe.

 Jakekoliv pripominky k textu jsou vitany na adrese mm na cesnet.cz .

O B S A H

1. Priklady nastaveni modemu volajiciho.
1.1 USRobotics Courier
1.2 ZyXEL U-1496E Plus
1.3 SupraFAX V.32bis

2. Priklady nastaveni modemu volaneho.
2.1 USRobotics Courier
2.2 ZyXEL U-1496E Plus
2.3 SupraFAX V.32bis

3. Priklady nastaveni modemu pro pevnou linku.
3.1 USRobotics Courier
3.2 ZyXEL U-1496
3.3 Microcom DeskPorte FAST

 1. Priklady nastaveni modemu volajiciho.
    (Jako pripojene zarizeni se predpoklada PC)

1.1 USRobotics Courier

   AT&FX3&B1&H1&R2&A3S40=1&W

&F          Zapis overene konfigurace je vhodne zacit naloudovanim
            tovarni konfigurace (Factory configuration).Nasledujici
            cast konfiguracniho retezce uz zmeni jen ty parametry
            ktere nevyhovuji.Tim je zaruceno ze vysledna konfigurace
            je vzdy stejna. (Krome parameru ovlivnenych prepinaci
            a rychlosti pouzitou pro zapis AT prikazu)

X3          Zablokuje hlaseni "NO DIALTONE" (neni oznamovaci ton)
            a hlavne zajisti ze se pritomnost oznamovaciho tonu
            vubec nezjistuje a modem rovnou voli cislo.
            Vetsina modemu totiz ocekava neprerusovany oznamovaci
            ton a u nas pouzivany ton " .- " nerozpozna.
            Modem napojeny na mistni ustrednu s neprerusovanym
            oznamovacim tonem by pochopitelne pracoval i bez tohoto
            nastaveni, rovnez nektere typy modemu se nekdy spokoji
            s prerusovanym tonem nekterych ustreden.

&B1         Zajisti, ze rychlost komunikace (Bit Rate) mezi modemem
            a pocitacem se nemeni v zavislosti na rychlosti komunikace
            modemu s protejsim modemem.V pripade spatneho nastaveni
            (napr. &B0) muze nastat napriklad nasledujici situace:
            Komunikacni software pocitace je nastaven na rychlost
            19200 bps.Posle modemu prikaz pro volbu cisla ATD... ,
            modem se spoji se svym protejskem rychlosti 9600 bps.
            Hlaseni "CONNECT ....." posle modem pocitaci
            jeste rychlosti 19200 bps, ale data prijimana od protejsiho
            modemu uz predava rychlosti 9600 bps.Prenos dat je pak
            pochopitelne nemozny.Pokud jsou data zobrazovana, po zprave
            "CONNECT ..." se objevi pouze nesmyslne znaky nebo vubec nic.

&H1         Hardware flowcontrol - rizeni toku dat hardwarove, tedy
            prostrednictvim signalu CTS (Clear to Send).Pri nastavovani
            modemu se zasadne nesmi pouzivat Software flowcontrol
            ("XON/XOFF").Plati to i pro nastaveni komunikacniho software.
            K rizeni toku dat by se potom pouzivaly znaky XOFF (pozastaveni
            toku dat,13H) a XON (obnoveni toku dat,11H).Protokoly pro
            seriovou komunikaci (SLIP,PPP) tyto dva znaky pouzivaji
            a pokud je modem vklada do toku dat nebo je z nej filtruje,
            komunikace se nedari ackoliv jinak se zda vse v poradku.
              Samotna funkce rizeni toku dat se ovsem uplatni jen vyjimecne,
            napriklad pri extremne rozdilnych rychlostech na lince a na
            portu pocitace (napr. 2400 bps/ 38400 bps) nebo kdyz modem
            pro poruchy na lince nemuze docasne vysilat data.
            Pokud v takovem pripade nestiha modem odvysilat data ktera
            dostava od pocitace a hrozi preplneni bufferu, modem shodi
            signal CTS a pocitac - pokud je spravne nastaven - prestane
            posilat modemu data do okamziku nez modem signal CTS opet nahodi.

&R2         Hardware flowcontrol - rizeni toku dat hardwarove prostrednictvim
            signalu RTS (Request to Send).Na rozdil od parametru &H jde
            o rizeni toku dat v opacnem smeru.Nestiha-li pocitac zpracovavat
            data dodavana modemem, shodi signal RTS.Modem prestane (pri
            nastaveni &R2) predavat data a pokud modemy pouzivaji nektery
            z protokolu opravy chyb (MNP , V.42 ) , prenese se pozadavek
            preruseni toku dat az na protejsi modem a nasledne na vysilajici
            zarizeni (server).
              V praxi tento mechanismus zasahuje vyjimecne, demonstrovat
            ho lze napriklad pri neprerusovanem vypisu dlouheho textu
            na obrazovku v terminalovem rezimu pri pouziti rychleho modemu.
            Toto nastaveni muze zpusobit problem pri pouziti nekompletniho
            kabelu, protoze modem USRobotics bez signalu RTS nepreda
            pocitaci zadna data, a to ani v command modu.

&A3         Nic duleziteho, toto nastaveni zajisti co nejuplnejsi hlaseni
            "CONNECT ..." vcetne pouzitych protokolu linky, oprav chyb
            a komprese.

S40=1       Nic duleziteho, zakaze prerusovany ton 1300Hz ktery modem
            vysila v dobe kdy ceka po vytoceni cisla az protejsi modem
            zvedne.Tento ton se pouziva zrejme stejne jako u faxu
            k upozorneni cloveka ktery by na zvolenem cisle zvedl telefon.
            V praxi tento ton vetsinou mate obsluhu modemu.

&W          Zapis konfigurace do pameti (NVRAM ).Takto zapsana konfigurace
            se nalouduje po zapnuti a rovnez po prikazu ATZ (reset).
            V pripade ze nejaky komunikacni software pozaduje zadat
            retezec pro nastaveni modemu, je rozumnejsi zapsat
            pozadovanou konfiguraci pomoci AT&W trvale a jako nastavovaci
            retezec pouzit ATZ nebo naopak zadat cely retezec bez zaverecneho
            zapisu do NVRAM .

Nastaveni prepinacu (switches) :
Prepinace slouzi jako pamet pro nektere parametry, u jinych modemu
ukladanych obvykle do NVRAM.Lze je sice pomoci AT prikazu zmenit,
ale jen do chvile kdy se modem vypne nebo se zada prikaz pro reset ATZ.
Tyto parametry se do NVRAM nezapisuji, vypis NVRAM ATI5 je ani neuvadi.
Zmeny nastaveni prepinacu se pochopitelne projevi az po resetu ( ATZ
nebo vypnutim a zapnutim).
Nastaveni lze vypsat pomoci prikazu ATY15
Doporucene nastaveni:
SW 1  OFF (UP)  zastupuje parametr AT&D2 .Umoznuje pocitaci ukoncit spojeni
                pomoci signalu DTR (Data Terminal Ready).Nastaveni AT&D0
                (switch 1 ON (DOWN)) to naopak znemozni.V takovem pripade
                modem nezrusi navazane spojeni ani pri vypnuti pocitace.

SW 2  OFF (UP)  Zastupuje ATV1  .Modem dava slovni hlaseni.

SW 3  ON (DOWN) Zastupuje ATQ0  (nebo ATQ2 v zavislosti na SW 7)
                                 Modem dava hlaseni.Opacne nastaveni
                                 zastupuje ATQ1 - zadne hlaseni.

SW 4  OFF (UP)  Zastupuje ATE1  .Modem echuje prikazy.

SW 5  ON (DOWN) Zastupuje S0=0  .Modem na prichozi vyzvaneni nezveda.

SW 6  OFF (UP)  Zastupuje &C1   .Signal DCD indikuje skutecny stav nosne.

SW 7  OFF (UP)  Zastupuje ATQ0  (nebo nema vliv podle nastaveni SW 3)
                                 Modem dava hlaseni.Opacne nastaveni
                                 zastupuje ATQ2 - dava hlaseni pouze
                                 v originate modu.

SW 8  ON (DOWN) Povoluje AT prikazy.Opacne nastaveni je zakazuje.

SW 9  ON (DOWN) Zastupuje ATS14=0 .Escape sekvence +++ zpusobi
                                   Prechod z on-line modu do prikazoveho
                                   modu.

SW 10 OFF (UP)  Po zapnuti se louduje konfigurace z NVRAM .

Pozn. stejne konfigurace lze pohodlneji dosahnout vyuzitim jine
tovarni konfigurace F1 : AT&F1X3S40=1&W (popis by nebyl tak ilustrativni...)

1.2 ZyXEL U-1496E Plus

 AT&F&N17&WZ

&F     Tovarni (factory) konfigurace, viz. 1.1

&N17   Povolen pouze protokol V.32bis .Toto nastaveni umoznuje
       snadnejsi spojeni s modemy US Robotics (a dalsimi) protoze
       se nezkousi specialni firemni protokoly ZyXEL. Pochopitelne
       nelze toto nastaveni pouzit proti starsim modemum ktere protokol
       V.32bis jeste nepodporuji a neni vhodne pro spojeni dvou modemu
       ZyXEL protoze se ztraci moznost spojeni vyssi rychlosti.

&W     Zapis do NVRAM. Podrobnosti viz. 1.1

Z      Pro jistotu - aby modem po zapnuti nacetl zarucene
       konfiguraci zapsanou pomoci &W .
       Modem ZyXEL cte po zapnuti tu konfiguraci
       ktera byla naposledy zadana v prikazu ATZn .

1.3 SupraFAX V.32bis

 AT&F2X3S95=43&W            ( S110=3 )

&F2     Tovarni (factory) konfigurace, viz. 1.1

X3      Zablokuje hlaseni "NO DIALTONE", viz. 1.1

S95=43  Nic duleziteho, zajisti kompletni hlaseni po navazani spojeni.

&W      Zapis do NVRAM. Podrobnosti viz. 1.1

S110=3  Velmi osvedcene nastaveni pro zarusene linky.Modem navaze
        spojeni rychlosti 4800 bps a teprve pokud to kvalita linky
        dovoli, zvysuje kazdou minutu rychlost o 2400 bps.

2.  Priklady nastaveni modemu volaneho.
     (Jako pripojene zarizeni se uvazuje terminalovy server Cisco)

2.1  USRobotics Courier

 AT&FS2=128S19=15&B1&H1&R0&S4&W       (Zapsat rychlosti kterou bude modem
                                     komunikovat s pripojenym zarizenim.)

&F          Tovarni konfigurace, viz. 1.1

S2=128      Znemozni pouziti "Escape sequence" ( +++ ) .
            Bez tohoto nastaveni se muze stat, ze uzivatel pouzivajici
            z nejakeho duvodu pouze terminalovy rezim pouzije Escape
            sekvenci, kterou terminalovy server posle jako echo zpet
            a tim privede do prikazoveho modu i modem na sve strane.
            Z takoveho stavu se lze dostat pouze zrusenim spojeni,
            proto je lepe predejit tomu a pouziti "Escape sequence" zakazat.

S19=15      Inactivity timeout 15 minut.Neprochazi-li po dobu 15 minut
            zadna data, modem zavesi.Toto nastaveni je pouze "pro jistotu",
            protoze v konkretnim pripade pouziti terminaloveho serveru
            stejnou funkci zajistuje i server.

&B1         Konstantni rychlost na portu, viz. 1.1 .
            Rychlost kterou bude modem komunikovat s terminalovym serverem
            se po zapnuti modemu precte z NVRAM.Zde je ulozena
            takova rychlost, kterou se provedl zapis konfigurace
            pomoci &W.Jinak receno, vyse uvedeny konfiguracni retezec
            je nutno zapisovat stejnou rychlosti ktera bude nastavena
            i v konfiguraci terminaloveho serveru ( napr. 57600 bps ).
            Nastaveni lze kdykoliv overit vypisem NVRAM  ATI5 .(BAUD=....).

&H1         Hardware flowcontrol. Viz. 1.1
            Na rozdil od pripadu modemu volajiciho zde zasahuje
            flowcontrol casto a spravna funkce rizeni toku dat
            ve smeru od terminaloveho serveru k modemu je velmi
            dulezita.

&R0         Toto nastaveni zajistuje (v rozporu s tvrzenim manualu)
            ze behem navazovani spojeni modem shodi signal CTS.
            Tim se zabrani tomu aby server poslal data driv nez
            bude spojeni navazano.U novych verzi modemu USRobotics
            je toto nastaveni nadbytecne, stejnou funkci zajisti &S4 .

&S4         Signal DSR se chova stejne jako signal DCD.
            Pokud by signal DSR (Data set Ready) behem navazovani
            spojeni predbehl signal DCD, (napr. pri nastaveni &S1),
            server by vyslal data driv nez je modem muze zpracovat.
            Signal DCD (Data Carrier Detect) signalizuje ze spojeni
            je navazano.Toto nastaveni je bezvyznamne pokud se terminalovy
            server ridi rovnou signalem DCD coz je v pripade serveru
            Cisco dano zapojenim konektoru rozhrani RS-232 .

&W          Zapis do NVRAM. V tomto pripade (volany modem) je dulezite
            provest zapis stejnou rychlosti jakou ma modem komunikovat
            s terminalovym serverem, protoze rychlost zapisu se ulozi
            do NVRAM spolu s konfiguraci a pri resetu se spolu s konfiguraci
            nalouduje.(U volajiciho modemu to neni dulezite protoze
            ten si rychlost vzajemne komunikace urci z rychlosti kterou
            jsou zadavany AT prikazy).

Nastaveni prepinacu (switches), podrobnosti viz. 1.1

SW 1  OFF (UP)  Zastupuje parametr AT&D2 .Umoznuje serveru ukoncit spojeni
                pomoci signalu DTR (Data Terminal Ready).

SW 2  OFF (UP)  Zastupuje ATV1  .Zde bez vyznamu pro provoz.

SW 3  ON (DOWN) Zastupuje ATQ2  (zde v zavislosti na SW 7)
                                 Modem dava hlaseni, ale pouze jako
                                 odpoved na AT prikazy, coz v provozu
                                 nenastava.Nehlasi tedy RING , CONNECT ,
                                 NO CARRIER atd. je-li volan.

SW 4  ON (DOWN) Zastupuje ATE0  .Modem v off-line modu neechuje
                                 prikazy resp. zadna data posilana serverem.

SW 5  OFF (UP)  Zastupuje S0=n  .Modem zveda na n-te vyzvaneni.
                                 Cislo n=1 nelze do registru S0 zapsat,
                                 je zapotrebi udelat uplny reset zapnutim
                                 pri soucasne stisknutem tlacitku na celnim
                                 panelu.Pak je mozne pomoci &W prepsat tuto
                                 hodnotu do NVRAM.

SW 6  OFF (UP)  Zastupuje &C1   .Signal DCD indikuje skutecny stav nosne.

SW 7  ON (DOWN)  Zastupuje ATQ2  Modem dava hlaseni pouze
                                 v originate modu.Viz. SW 3 .

SW 8  ON (DOWN) Povoluje AT prikazy. (V provozu se ovsem v tomto pripade
                                      nepouzivaji).

SW 9  ON (DOWN) Zastupuje ATS14=0 .Zde bez vyznamu, protoze Escape sekvence
                                   je zakazana (S2=128).

SW 10 OFF (UP)  Po zapnuti se louduje konfigurace z NVRAM .

2.2 ZyXEL U-1496E Plus

  AT&F&S1S0=1S42=8S35=34Q2E0&WZ         (Zapsat rychlosti kterou bude modem
                                        komunikovat s pripojenym zarizenim.)

&F          Tovarni konfigurace, viz. 1.1

&S1         Signal DSR je aktivni pouze behem spojeni.

S0=1        Modem zveda na prvni vyzvaneni.

S42=8       Bit 3 registru 32 zakazuje pouziti
            "Escape sequence" +++ , viz. 2.1

S35=34      Bit 1 registru 35 zabranuje aby data vyslana
            pripojenym zarizenim predcasne (tj. jeste behem navazovani
            spojeni) zpusobila zaveseni modemu.

Q2          Modem dava hlaseni, ale pouze jako
            odpoved na AT prikazy, nehlasi tedy RING , CONNECT ,
            NO CARRIER atd. je-li volan.

E0          Echovani znaku v off-line modu je zakazano.

&W          Zapis parametru do NVRAM. Zapis je zapotrebi provest
            rychlosti kterou ma modem komunikovat s pripojenym
            zarizenim - viz. 2.1

Z           Pro jistotu - aby modem po zapnuti nacetl zarucene
            konfiguraci zapsanou pomoci &W .
            Modem ZyXEL cte po zapnuti tu konfiguraci
            ktera byla naposledy zadana v prikazu ATZn .

Sada prikazu modemu ZyXEL U-1496 neumoznuje resit nasledujici problem:
 Pokud se pripojene zarizeni - zde uvazujeme terminalovy server -
ridi signalem DSR (Data Set Ready - pin 6), dojde k tomu ze se ztrati
zacatek relace (uvodni hlavicka a vyzva Username: ) protoze signal DSR
se aktivuje drive nez je spojeni navazano. Pokud se server ridi signalem
DCD (Data Carrier Detect, pin 8) probehne vse spravne.U serveru Cisco
to zalezi na zapojeni konektoru RS232 .

2.3 SupraFAX V.32bis

 AT&F2S0=1S2=128S30=90&S1&R0Q2E0&W     (Zapsat rychlosti kterou bude modem
                                       komunikovat s pripojenym zarizenim.)

&F2        Tovarni (factory) konfigurace, viz. 1.1

S0=1       Modem zveda na prvni vyzvaneni.

S2=128     Znemozni pouziti "Escape sequence" ( +++ ) . Viz. 2.1 .

S30=90     Inactivity timeout 90*10s=15min. Viz. 2.1

&S1        Signal DSR je aktivni pouze behem spojeni.

&R0        Toto nastaveni zajistuje ze behem navazovani spojeni modem
[...]

Konfigurace modemu na obou koncich linky je odlisna.Jeden je
"Originate", druhy "Answer".Oznaceni odpovida funkcim pri
komutovanem spojeni, proto "Answer" je modem ktery zahajuje
spojovani  tj. vysila uvodni ton, "Originate" ocekava ton
od protejsiho modemu.

Answer:     AT&F&H1&B1&R0&L1S44=4S32=2S27=0&W  Switch 5=OFF (UP)

Originate:  AT&F&H1&B1&R0&L1S44=3S32=1&W  Switch 5=ON (DOWN)

           (Zapsat rychlosti kterou bude modem
           komunikovat s pripojenym zarizenim.)

&F          Factory configuration. Viz. 1.1

&H1         Hardware flowcontrol. Viz. 1.1

&B1         Konstantni rychlost na portu. Viz. 1.1
            Zapis konfigurace je treba provest stejnou
            rychlosti kterou ma modem komunikovat s pripojenym
            zarizenim, viz. 2.1 .

&R0         Funkce signalu CTS, viz. 2.1 .Muze se stat ze pres
            toto nastaveni zarizeni posila nejaka data ve chvili
            kdy probiha navazovani spojeni.V takovem pripade
            se navazovani prerusi a zadny dalsi pokus o spojeni
            se nekona dokud se modem neresetuje (vypnutim a zapnutim).
            Pokud se toto stava, nezbyva nez pomoci prepinace 8 zcela
            zakazat AT prikazy a tim i jakoukoliv reakci na data
            prichazejici od pripojeneho zarizeni.Nebezpeci tohoto zakazu
            AT prikazu spociva v tom ze se na nej snadno zapomene ...

&L1         Leased line neboli pronajata, tez "pevna" linka.
            Modem se hned po zapnuti pripoji k lince (Off Hook,
            viz. kontrolka "OH" ) a pokousi se spojit s protejsim
            modemem.

S44=4       Obsah registru S44 urcuje, kolik sekund ceka modem
S44=3       po neuspesnem pokusu o spojeni nez nasleduje dalsi
            pokus.Default hodnota 15s je zbytecne dlouha.
            Originate modem by mel byt pripojen driv.

S32=1       Obsah registru S32 urcuje funkci prepinace na celnim panelu.
S32=2       Default nastaveni neurcuje funkci jednoznacne, proto je lepsi
            nastavit registr jinak, v zavislosti na tom zda se jedna
            o Answer nebo Originate modem.Prepinac ma potom funkci
            prerusit spojeni / zahajit spojovani.

S27=0       Zakaz rychlosti 300 bps. V urcite situaci se muze stat
            ze se modemy bez tohoto nastaveni spoji 300 bps a bez
            zasahu obsluhy na teto rychlosti zustanou.Pri nastaveni
            S27=0 se ve stejne situaci spoji 14400.

&W          Zapis do NVRAM. Je dulezite provest zapis
            stejnou rychlosti jakou ma modem komunikovat
            do NVRAM spolu s konfiguraci a pri resetu se spolu s konfiguraci
            nalouduje.

Nastaveni prepinacu (switches), podrobnosti viz. 1.1

SW 1  ON (DOWN)  Zastupuje parametr AT&D0 .Modem nereaguje
                 na signal DTR (Data Terminal Ready).

SW 2  OFF (UP)  Zastupuje ATV1   Zde bez vyznamu pro provoz.

SW 3  ON (DOWN) Zastupuje ATQ1  (zde v zavislosti na SW 7)
                                 Modem dava hlaseni a odpovida
                                 na AT prikazy, coz v provozu
                                 nema vyznam a vetsinou to nevadi.

SW 4  ON (DOWN) Zastupuje ATE0   Modem v off-line modu neechuje
                                 prikazy resp. zadna data posilana serverem.

SW 5  ON/OFF    Nastavuje ORIGINATE/ANSWER (viz. vyse). U modemu nastaveneho
                                 jako ANSWER (SW 5 off (UP)) sviti trvale
                                 kontrolka "AA" a modem po zapnuti dava ton,
                                 u modemu nastaveneho jako ORIGINATE je tomu
                                 naopak.

SW 6  OFF (UP)  Zastupuje &C1    Signal DCD indikuje skutecny stav nosne.
                                 Toto nastaveni nema velky vyznam, obzvlaste
                                 v pripade ze signal DCD neni
                                 do terminaloveho serveru vubec priveden.
                                 (coz zalezi na zapojeni konektoru rozhrani
                                 RS-232).V pripade kdy pripojene zarizeni
                                 na signal DCD reaguje (napr. PC s Linuxem
                                 a routovacim programem) je lepsi opacne
                                 nastaveni, protoze reakce na rozpad spojeni
                                 je zbytecna a spise nezadouci.

SW 7  OFF (UP)  Zastupuje ATQ1   Modem dava hlaseni a odpovida
                                 na AT prikazy. Viz. SW 3 .

SW 8  ON (DOWN) Povoluje AT prikazy. V provozu se ovsem nepouzivaji
                                 a nekdy se ukazuje nutnost opacneho
                                 nastaveni, viz. vyse popis &R0.

SW 9  ON (DOWN) Zastupuje ATS14=0 .Zde prakticky bez vyznamu.

SW 10 OFF (UP)  Po zapnuti se louduje konfigurace z NVRAM .

3.2 ZyXEL U-1496

Konfigurace modemu na obou koncich linky je odlisna.

 AT&F&L1*M0S35=34S42=8&D0*E1E0&WZ      (originate)
 AT&F&L1*M1S35=34S42=8&D0*E1E0&WZ      (answer)
          ^
                   (Zapsat rychlosti kterou bude modem
                   komunikovat s pripojenym zarizenim.)

&F          Factory configuration. Viz. 1.1

&L1         Leased line neboli pronajata, tez "pevna" linka.

*M0         Originate modem.
*M1         Answer modem.

S35=34      Bit 1 registru 35 zabranuje aby data vyslana
            pripojenym zarizenim predcasne (tj. jeste behem navazovani
            spojeni) zpusobila zaveseni modemu.

S42=8       Spis jen pro jistotu - zakaz Escape sekvence +++ .

&D0         Modem nereaguje na signal DTR, jako by ten byl trvale ON.
            Modemy se pak snazi spojit i bez toho ze by muselo
            byt pripojeno zarizeni ktere signal dava.

*E1         Pro jistotu - modemy musi navazat spojeni s pouzitim
            protokolu pro opravu chyb.

E0          Echovani znaku v off-line modu je zakazano.

&W          Je dulezite provest zapis stejnou rychlosti jakou ma modem
            komunikovat s pripojenym zarizenim, protoze rychlost zapisu
            se ulozi do NVRAM spolu s konfiguraci a pri resetu se
            spolu s konfiguraci nalouduje.
              Jina moznost je urcit rychlost zapisem do registru S18
            (hodnoty viz. manual, registr S20).

[...]

 AT&F$B38400%G1&D0E0%B19200\N2$O1\Q5S2=0&L3&W*W
 AT&F$B38400%G1&D0E0%B19200\N2$O2\Q5S2=0&L3&W*W
                                ^

&F          Factory configuration. Viz. 1.1

$B38400     Nastaveni rychlosti na portu (mezi modemem
            a pripojenym zarizenim), zde 38400 bps .

%G1         Rychlost na portu je dana prikazem $B.

&D0         Modem nereaguje na signal DTR, jako by ten byl trvale ON.
            Modemy se pak snazi spojit i bez toho ze by muselo
            byt pripojeno zarizeni ktere signal dava.

E0          Echovani znaku v off-line modu je zakazano.

%B19200     Rychlost spojeni mezi modemy, zde 19200 bps.

\N2         Spojeni pouze s pouzitim protokolu pro opravu chyb
            (Pro jistotu).

$O1         Originate modem.
$O2         Answer modem.

\Q5         Drzi signal CTS ve stavu OFF behem navazovani spojeni.
            Zabrani se tim (pokud u pripojeneho zarizeni funguje
            "hardware flowcontrol") aby behem navazovani spojeni
            zarizeni posilalo data ktera by pokus o spojeni ukoncila.

S2=0        Jen pro jistotu - zakaz "Escape sekvence" +++ .

&L3         Leased line neboli pronajata, tez "pevna" linka.
            Pokud se prerusi navazovani spojeni prichodem dat,
            modem zustane 6s v command modu a pak znovu navazuje
            spojeni.

&W          Zapis do NVRAM,
*W          vcetne hodnoty S2=0.

3.4 Microcom DeskPorte FAST --- VTOPU ----

Dobruska:      AT&F$B115200%G1&D0E0%B33600\N2$O1\Q5S2=0&L4&V=20:N1\P01217455&W*W

Prazsky modem: AT&F$B38400%G1&D0E0%B33600\N2$O2\Q5S2=0&L4:N1&W*W
                                            ^
[...]

&L4         Leased line neboli pronajata, tez "pevna" linka.
            Pokud se prerusi navazovani spojeni prichodem dat,
            modem zustane 6s v command modu a pak znovu navazuje
            spojeni.

&W          Zapis do NVRAM,
*W          vcetne hodnoty S2=0.
Tez vam to pomuze.

	Karel Dudasek		e-mail: Karel.Dudasek na vtopu.army.cz
	Spravce poc. site	VTOPU
	tel: +420 443 673693	Cs. Odboje
	fax: +420 443 21532	518 16 Dobruska