PowerTools; qmail

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Středa Červenec 8 19:16:54 CEST 1998

Petr Novotny wrote:
> Mimochodem, kdyz uz se tu mluvilo o qmailu, dival jsem se na
> www.qmail.org, zkusil jsem zvrchu par linku - a zadny z nich jako na
> potvoru nefungoval! Nejsem uplne z toho qmailu moudry: 1. Co vse
> stahnout (nejradeji rpm). 2. Jak snadno pujde migrace ze sendmailu.

Tenhle odkaz funguje: http://qmail.ruk.cuni.cz/top.html
Popis migrace ze sendmailu je zde:
ftp://koobera.math.uic.edu/www/qmail/sendmail.html
Velka zmena je v tom, ze pro dorucovani posty se nepouziva soubor
/var/spool/mail/user ale /home/user/Mailbox. To se da ale obejit napr. pouzitim
programku mail.local ze sendmailu, coz jsem treba udelal i ja. Sice to autori
nedoporucuji kvuli rychlosti a bezpecnosti, ale me to takhle vyhovuje.
Dale je potreba udelat nove aliasy, protoze /etc/aliases neni podporovano a
pokud nekdo pouziva .forward, je treba doinstalovat podporu nebo misto toho
vyuzit standardnich postupu qmailu (.qmail). Nemam poneti, jak je to s
filtrovanim pomoci procmailu, ale v dokumentaci o tom neco je.

                                  Mike
--
                                   /\