Relaying, hromadne odesilani posty

Lukas Horalek lin na ester.economia.cz
Úterý Červenec 14 04:03:16 CEST 1998

Dobry vecer,

mel bych dve sendmailove otazecky.

1) Existuje nekde (if ano, please odkaz) relativne prehledna reference o
necem tak neprehlednem, jako jsou sendmailove konfiguraky (ne, ze bych si
neliboval v relativne neprehledne prikazove radce unixu, ale nektera
ruleseti pravidla sendmailu (mi) skutecne spise pripominaji zakomprimovany
a navrch zacryptovany text...:) ) ? Rad bych se porozhledl sam, rad bych
se i do dukladneho studia sendmailu hloubeji zanoril, ale jsem momentalne
natolik zaneprazdnen, ze mi na to bohuzel nezbyva cas...

2)...z kterehozto duvodu si dovolim poloziti i otazku druhou (zistne
doufajice, ze mi ji nekdo zodpovi a ja tak budu usetren badani :) ).

Nuze, situace: Lokalni sit mam napojenu pres jeden Linux k providerovi
via dial-up. Hromadne odesilani posty (tedy odesilani jednoho dopisu na
vice adres), ke kteremu v nasem podniku nezridka dochazi, ovsem neprobiha
- pro kazdou polozku v 'To:' je mail odeslan jednotlive - coz, najme pri
vetsich balicich posty, celou linku dosti dlouho vytezuje.
Mym kyzenym cilem je dial-upovemu pripojeni ulevit, a posilat takovyto
postovni balik najednou az na server providera, kde teprve dojde k
rozposlani na jednotlive adresy (nescislnekrat rychleji, pochopitelne).

Reseni je radek 'DSstroj.u.providera.cz' v sendmail.cf - ovsem toto reseni
je dukladne az prilis, neb k providerovi posila _veskerou_ postu. Jiste
uznate, ze postovni komunikace mezi lokalnimi stroji vzdalenymi od sebe
nekolik metru, provadena nekolikakilometrovou oklikou k providerovi a
zpet, je lehce neprakticka - a v pripade shozeneho modemu i ponekud
zdlouhava :)

Nyni se tedy (konecne) dostavam k jadru pudla, resp. otazky - potreboval
bych poradit (neb jsem v nedostatku casu vyzkousel jen jeden zpusob,
samozrejme spatny) syntaxi v /etc/mailertable, ktera by osetrovala lokalni
postu (tzn. aby tato neodchazela k providerovi, lebrz poctive kolotala v
ramci lokalni site).

Predem vrele dekuji za Vase cenne rady.

					S pozdravem
						Lukas Horalek,