Paralelni ZIP

Tomas Prochazka xprocha2 na informatics.muni.cz
Úterý Červenec 21 11:17:50 CEST 1998

Dobry den,

On Tue, 21 Jul 1998, Petr Novotny wrote:

> Dobry den,
>
> tak jsem si k Linuxu (2.0.35) pripojil paralelni ZIP (na LPT2, jestli
> na tom zalezi) a mam nasledujici dotazy:
>
> 1. Kdyz jsem mel ppa, scsi podporu a scsi disk jako moduly, tak neslo
> insmod ppa - nejdriv jsem musel udelat nejaky insmod scsi_rd ci jak
> se to jmenovalo; je chyba nekdy v dependencich modulu?

Zip na par. portu se chova jako normalni scsi, proto je nutne nahrat i
ovladac pro generic device. (nebo se mylim?)

> 2. Po insmod ppa mi to vypise, ze to pouziva SPP - je to s tou ZIPkou
> spravne? Ta karta urcite umi EPP i ECP (a BIOS do toho nemluvi - je
> to karta). Nevadi, ze LPT1 je na starem Herculovi? (Nic na nem neni
> pripojeno.)

Mozna by pomohlo disablovat LPT1. (Pokud teda ten modul umi EPP a/nebo
ECP.

> 3. Partition na ZIPce vidim jako sda4 - je to spravne?

Ano. Iomega pouziva pro media formatovana pro DOS/Win partition c. 4

> 4. Na novou ZIPku potrebuji fdisk nebo lze rovnou formatovat?

Nova media se prodavaji jiz zformatovana. fdisk je mozne pouzit, ale
nezkousel jsem, co to udela pod DOSem. Pokud tu disketu budete pouzivat
pouze v Linuxu, je to bezproblemu.

> 5. Jak je prikaz na naformatovani? Nejake mkfs? (Nevim, kde zacit
>hledat v dokumentaci.)

Disketu je mozne formatovat pomoci mkfs. Kolega dokonce zrusi partition a
formatuje pak sda cele.
Dokumentace je mini HOWTO Zip-Drive (v RH 5.1 presunuto do unmaintained.

> Dekuji
> --
> Petr Novotny, ANTEK CS
> Petr.Novotny na antek.cz