Ctyri seriove porty

bravenec na optimit.cz bravenec na optimit.cz
Středa Červenec 22 10:49:58 CEST 1998

David Rohleder wrote:

> Dobry den,
>
> kdysi davno se tady hovorilo o tom, ze je mozne upravit seriovou IO
> kartu tak, aby pouzivala jine preruseni nez 3 a 4. Mohl by dotycny
> poslat navod?

Jde to - mam takhle upravene dve karty. Ale kazda je jina a bylo
nutne pouzit jiny postup.
Jednoduche je to v pripade, ze na karte je paralelni port. Pak staci
casto jenom strcit switche do jinych pozic. Na nekterych kartach
je nutne propojit piny misto switchem kouskem dratu. Dulezite
je vedet, ktere piny propojit - da se to vysledovat jenom podle
tisteneho spoje, protoze dokumentace neni.

Jelikoz jsou karty osmibitove, da se timto zpusobem nastavit
pouze interrupt tusim 5 a 7. Pokud chcete pouzit nektery vyssi
interrupt, nezbyde, nez udelat kus tisteneho konektoru
k zasunuti do sestnacti bitoveho rozsireni, sahnout po pajecce
a kusem dratu udelat propojky. Neni to slozite - funguje mi to
i takto.

Pomoci setserial je pak pri startu systemu potrebne nastavit
spravne IRQ od upraveneho serioveho portu.

Mozna, ze dnes uz kernel umi sdilet vice portu na jednom IRQ,
nevim. Tohle jsem delal, kdyz posledni verzi kernelu byla 1.0.9
a tehdy to jinak neslo. Funguje to dodnes a nemam duvod spekulovat
nad necim jinym.

Petr Bravenec