Postgres a cestina (long)

David Sauer davids na iol.cz
Pátek Červenec 24 11:20:22 CEST 1998

Daniel Prynych <Daniel.Prynych na hornet.cz> writes:

> Preji dobre dopoledne
> Mam otazku nevite nekdo jak nastavit psql (front end postgresql)
> aby akceptoval ceskou klavesnici, ve standartnim nastavenim nechce
> brat znaky nad kod 127.
>  Dekuji dan

???
  mne to beha velmi dobre, mate spravne prelozeny postgres ?
(./configure --enable-locale)
   Pak mne napada uz jen zkontrolovat locales, pomerne dobry test je:
$ locale
LANG=cs
LC_CTYPE="cs_CZ.ISO-8859-2"
LC_NUMERIC="cs_CZ.ISO-8859-2"
LC_TIME="cs_CZ.ISO-8859-2"
LC_COLLATE="cs_CZ.ISO-8859-2"
LC_MONETARY="cs_CZ.ISO-8859-2"
LC_MESSAGES="cs_CZ.ISO-8859-2"
LC_ALL=cs_CZ.ISO-8859-2

$ perl -de 1

Emacs support available.

Enter h or `h h' for help.

main::(-e:1):   1
  DB<1>

<pokud perl najde v localesech nejakou chybu, vypise to>.
Napr.: Locale cs_CZ unsupported, failing back to "C" (nebo tak nejak).

Abych to dokazal tak prikladam vypis jedne tabulky:(sorry, musí to být
ISO Latin 2)
david=> \c osobní
connecting to new database: osobní
osobní=> \d

Database    = osobní
 +------------------+----------------------------------+----------+
 |  Owner           |             Relation             |   Type   |
 +------------------+----------------------------------+----------+
 | david            | předvolby                        | table    |
 | david            | telefony                         | table    |
osobní=> select * from předvolby
osobní-> ;
předvolba|město
      312|Kladno