FTP pro uzivatele ..??

Ondrej Suchy ondrej.suchy na parlament.cz
Pondělí Červenec 27 12:27:43 CEST 1998

Friedel Jan wrote:

> Zajimalo by mne zda jde nejak nastavit ve ftp aby pokud se naloguje
> uzivatel servru videl svuj home jako rootovsky (myslim tim aby ve stromove
> hyerarchii nemohl vyse)

Ano, aspon u wu-ftpd to jde, ja sam to uspesne pouzivam.
Do /etc/passwd se home adresar vypise treba takhle:
user:heslo:0:0:Uzivatel pres ftp:/home/uzivatel/./:/etc/ftponly
                                 ^^^^^^^^^^^^^^^^^
(Dulezita je ta tecka.)

Pak ovsem musite do home-adresare tohoto uzivatele zkopirovat vsechny
potrebne soubory, napr. /etc/passwd, /etc/group, /bin/ls a knihovny.
Takze home adresar bude vypadat treba takhle:
/home/uzivatel/
/home/uzivatel/etc/passwd
/home/uzivatel/etc/group
/home/uzivatel/bin/ls
/home/uzivatel/lib/ld.so
/home/uzivatel/lib/a_dalsi_sdilene_knihovny

a_dalsi_sdilene_knihovny je vetsi pocet knihoven... nebyl jsem presne
schopen zjistit ktere jsou potrebne a ktere nikoliv, tak jsem jednoduse
zkopiroval knihovny z /home/ftp/lib. Treba jsou tam nektere zbytecne,
ale chodi to.

Pak jeste zbyva priradit uzivatele do ftp skupiny guest, je to v
/etc/ftpaccess, presny postup neznam, ale pokud je zajem, zkusim to
nekde najit, popr. poslu sample konfiguraky.

Jo a jeste doporucuji pouzit sendmail-restricted shell, jinak muze
uzivatel snadno ziskat i pres takto zkonfigurovane ftpko interaktivni
shell.

Ahoj
Ondra

--