mount na neprazdny adresar

Radovan Semancik semancik na alert.sk
Pondělí Červenec 27 14:46:02 CEST 1998

> Mam _neprazdny adresar_ - napr. /temp_mnt a v nem otevreny nejaky
> soubor napr. /temp_mnt/file (O_RDWR). Ve stejnem adresari je i jiny
> soubor - napr. /temp_mnt/another_file. Do souboru /temp_mnt/file neco
> zapisuju a uz tam mam napr. 1MB dat.
>         mount jiny_filesystem /temp_mnt
>
>  Co se bude dit, kdyz budu do tohoto souboru
> zapisovat data a prekrocim svoji qvotu na filesystemu, kde je soubor
> ulozen?

To co obycajne ked sa prekroci quota

> Ma tato situace nejaka bezpecnosti rizika (napr. pokud je
> puvodni /temp_mnt na root fs, tak muzu klidne zaplnit / a napr. i
> /tmp, prestane mi pracovat sendmail a ja nepozna, kdo nebo co to
> zaplnilo apod...)?

ma to presne tie iste bezp. rizika ako keby ten subor bol kdekolvek inde
na filesysteme. Jedine ze nie je viditelny, find ho nenajde, du ho nenajde
... ziadna utilita ktora ide po adresaroch ...
subor existuje ako len ako i-node a directory entry ktore je zakryte ...
ale nadalej pre neho platia vsetky obmadzenia ako pre "normalny" subor.

BTW: toto je oblubena finta hackerov (tych sikovnejsich), schovavat subory
pod mount-pointy :-)

a co sa tyka toho mountovanie len rootom, to nemusi byt vzdy pravda, vid
man mount, option "user"

--
                            Radovan Semancik (semancik na alert.sk)
                                  http://storm.alert.sk