any_d.b

Lukas Horalek lin na ester.economia.cz
Úterý Červenec 28 04:26:27 CEST 1998

Zdravim,

kolega, jez si instaloval na svuj pocitac Linux (uz jsem tu o nem pred par
dny psal, v souvislosti se cd_playerem pod X-windows), ma na (fyzickem)
druhem disku Windows NT.
Vyjadril prani, ze by v MBR prvniho (linuxoveho) disku mel
za a) linux (/dev/hda1)
za b) WinNT (/dev/hdb1)

Pri instalaci RH 5.0 se ovsem lilo odmitlo do MBR korektne zavest, pokud
byla v tabulce polozka (/dev/hdb1 dos). Po odstraneni teto polozky
instalace probehla korektne. Myslel jsem si, ze lilo pak vyedituji primo z
Linuxu, ale chyba lavky - resp. editace probehla, ale pokus o spusteni
NTcek z lila je neuspesny. (Can't load NTLDR, ci co to pise).

V knize 'Pouzivame Linux' se pise doslova toto :
"Pokud si prejete zavadet oblast MS-DOS nebo Windows 95 umistenou na
druhem disku, pridejte do skupiny radek:
	loader = /boot/any_d.b "

Vztahl jsem tuto radu i na kolegova NTcka, a radek jsem do lilo.conf
doplnil. Lec pri pokusu o reinstalaci lila jest mi oznameno, ze moje
any_d.b je 'version 18' a vyzaduje se minimalne 'version 20' - k
reinstalaci nedojde.

Jak jsem si povsiml, any_d.b neni nikterak zavisle na rekompilacich
Linuxoveho jadra - zkratka se v /boot od prvopocatku instalace 'vali'
identicky soubor any_d.b.

Proto se tazi (snad ne prilis hloupe)

1) Co je v tom souboru vlastne tak duleziteho?
2) Kde by bylo lze sehnati onu 'version 20' ?

					diky
						Lukas Horalek,
						HN, Economia, a.s.