any_d.b

Robert Follner follner na icl.cz
Úterý Červenec 28 11:51:56 CEST 1998

Ahoj,
mam nekolik pripominek.
Myslim, ze instalace dvou operacnich systemu na jeden pocitac je celkem
ptakovina. Bud muze bezet jeden nebo druhy. Je potreba se rozhodnout.

On Tue, 28 Jul 1998, Lukas Horalek wrote:
> Vyjadril prani, ze by v MBR prvniho (linuxoveho) disku mel
> za a) linux (/dev/hda1)
> za b) WinNT (/dev/hdb1)
>
> Pri instalaci RH 5.0 se ovsem lilo odmitlo do MBR korektne zavest, pokud
> byla v tabulce polozka (/dev/hdb1 dos). Po odstraneni teto polozky
> instalace probehla korektne. Myslel jsem si, ze lilo pak vyedituji primo z
> Linuxu, ale chyba lavky - resp. editace probehla, ale pokus o spusteni
> NTcek z lila je neuspesny. (Can't load NTLDR, ci co to pise).
To bych rekl, ze NTLDR neni tam, kde ma byt.
Jestli si dobre vzpominam, tak u NT se situace resi tak, ze nejprve se
nacte master boot record a ten pak spousti NTLDR . A pak se deji
podivuhodne veci. Cte se soubor boot.ini a pak se zkousi zavadet nekolik
dulezitych souboru jako napr. ntoskrn.exe, hal.dll a ja nevim, co jeste.
Takze doporucuji:
- zrevidovat rozhodnuti plytvat diskovym prostorem pro dva systemy ;-)
- zkontrolovat, zda v korenovem adresari (FAT) lezi soubory NTLDR,
NTDETECT.COM, BOOT.INI
- zkontrolovat spravnost udaju v boot.ini, ale vzhledem k nepresne
uvedene chybove hlasce si troufam tvrdit, ze tak daleko se to zatim
nedostalo
- pokud nic z toho nepomohlo, doporucuji pouzivat boot manager z NT,
protoze NT-cka si s nim tak nejak lip rozumi a Linuxu je to jedno. Staci
jen spravne nainstalovat LILO jen pro linux, pak schovat MBR (prvniho
disku) do souboru a ten umistit na dos partisnu, ve ktere jsou bootovaci
soubory NT (napr prikazem: dd if=/dev/hda of=/dos/linux.mbr bs=512
count=1) a pak jeste pridat do BOOT.INI radek:
Linux=C:\linux.mbr
To samozrejme predpoklada zrizeni malinke Dosovske partisny na prvnim
disku :-(

A co se tyka souboru any_d.b nebo jak se jmenuje, tak to nevim. Jen si
vzpominam, ze nekdy na jare byl tento soubor v teto konferenci oznacen
za archaismus a nasledovalo doporuceni jej nepouzivat a udelat to nejak
jinak, bohuzel uz si nevzpomenu jak - asi jsem to moc necet :-(

 That's all, folks.
 Robert Follner, ICL Brno
 + 420 - 5 - 746 743
 use ISO-8859-2 MIME quoted printable for czech language