sw na webove noviny

Jan Havlicek havlicek na vse.cz
Čtvrtek Červenec 30 20:20:45 CEST 1998

Milos Prudek wrote:
> Potreboval bych nejaky soft, ktery by umoznoval zadavat pres webove
> rozhranni clanky do www novin. Vim ze na necem takovem delal xChaos, ale
> dokonceni je v nedohlednu... dokazu si predstavit ze to napisu napr. v
> Perlu... clanky by byly skladane do SQL databazi, WWW generovane pres
> Perl nebo PHP... ale nezbyva mi cas to napsat... vite prosim nekdo o
> free nebo komercnim reseni....? Ale ne neco za statisice korun...
> Milos Prudek

*** Uz chvili o necem podobnem uvazuji. Moje predstava vychazela asi z
nasledujiciho:

1. Udelat neco jako univerzalni Bookmarkovnik, kam by lidi mohli do
kategorii zadavat svoje bookarks, tak aby v ramci nejake napr organizace
nevznikalo hafo stranek s bookmarky, ktere jesou podle me na nic, neb si
bookmarky lidi stejne nepamatuji, nic v nich nenajdu atd. Cosi na zpusob
seznamu, ale vznikajiciho zivelne. Data ulozena v databazi (Asi MySQL, s
tou mam zkusenosti).

2. Tohle by se pri rozsireni dalo pouzit i na distribuci informaci.
Stranky s informacema vznikaji staticky (klidne treba i generovane
Wordem, nebo podobne). Pak nasleduje administracni stranka, ktera
provede upload staticke stranky na server (Apache tohle umi prez http
treba z Netscape) a zaroven prida do stromove struktury odkazu patricny
odkaz. treba i s expiraci.

Podle me by to slo pouzit i na tvoji potrebu. Idea mi pripada dostatecne
univerzalni. Yatim je to opravdu jen idea, nicmene bych se do realizace
pustil, spolupracovnici vitani. Platforma Apache, PHP, MySQL. Prijde mi,
ze kombinace dynamicke struktury informaci o dostupnych datech a
statickych stranek s vlasnimi informacemi je celkem efektivni, a neklade
prilis vysoke naroky na server, co se vykonu tyce.

Pokud se do toho chcete jeste nekdo pustit, napiste mi, treba neco
zajimaveho vznikne. Puvodne jsem to uvazoval jako rozumny prostredek pro
udrzbu svych bookmarks, pac v nich mam desnej bordel, a jsem linej je
udrzovat v Netscapu, pak jsem to rozsiril o moznost pouziti v ramci
skoly, ale narazil jsem i zvenci na zajem o neco podobneho.

Honza

--