proc pomuze strace?

Martin Vysohlid vysohlid na sco.ipp.cas.cz
Pátek Červenec 31 13:07:31 CEST 1998

On 27 Jul 1998, Pavel Kankovsky wrote:

> [...]
... skipped
> Ovsem popisovany stav vypada tak, ze je master nejaky zadreny a strace ho
                                          ^^^^^^
pomuze strace na slavu, proc je tady master? (asi prepis?)

> odblokuje. Nejspis nekde ceka a kdyz se na nej strace priattachuje, tak se
> na to cekani vykasle. Coz vypada pravdepodobne, protoze attach posle obeti
> SIGSTOP, coz zrusi provadeny syscall (je-li v interruptible sleep). (Lze
> vyzkouset tak, ze gdb xyz pid a cont to taky odblokuje.) Co pise ps w
> (v sloupci WCHAN je udaj, kde ten proces ceka)?

na masteru:
[root na sco vysohlid]# ps lxw |grep apc
FLAGS UID  PID PPID PRI NI SIZE RSS WCHAN       STA TTY TIME COMMAND
  140   0  139    1   0  0  948 360 tcp_recv_ur S   ?   0:00 /sbin/apcupsd

na slavu:
[root na icpp /etc]# ps lxw |grep apc
100140  0 3946    1   0  0  796 444 tcp_connect S   ?   0:05 /sbin/apcupsd

Jinak je pravda, ze:
gdb /sbin/apcupsd 3946
a prikaz "cont" na slavu pomuze (na masteru ne) take.

Tusi nekdo presneji, proc se to mohlo zadrit?

Martin