Virtualni WWW server

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Úterý Červen 2 11:22:21 CEST 1998

Zdravim,

> Sice se na jednu stranu plytva IP adresami, ale jinak nevidim problem.

   (1) Plytvani IP-adresami samo o sobe je docela vyznamny problem.

   (2) Dalsi problemy mohou nastat, pokud potrebujete na jednom stroji
       mit virtualnich hostu opravdu mnoho.

> 1. s podporou virtualnich hostu s jednou IP je nejaky problem se starymy
> browsery

   ... kterych je jednak naproste minimum, jednak se da rozumne snadno
vyresit -- viz dokumentace od Apache.

> 2. nefunguje zpetny revrz v DNS (refferer log apod.)

   Do referer logu se snad pise header 'Referer', nikoliv resolvovane adresy serveru, ne?

| Tady nejde jen o refferer.log . Hlavni problem u reverze DNS je v tom, ze
| vsechny browsery, se kterymi jsem se setkal, mi zmeni URL podle fyzickeho
| jmena serveru,nikoli podle virtual hosta. Podotykam, ze toto mi dela NC 4.03,
| MSIE 3.02 atd.

   Abych se priznal, to jsem jeste nikdy nepotkal. Ale podle mne k tomu dochazi tehdy,
kdyz nekdo (v primem rozporu se prislusnymi RFC) zridi vice A recordu na jeden server
(resp. jednu IP-adresu) misto toho, aby ostatni jmena byla vedena jako CNAME.

| Velice zajimavou veci je pridani noveho IP-virtual hosta. Nevim, jestli to
| dela squid
| nebo kdo, ale dokud na nem nesmazu cache, neni ochoten korektne akceptovat
| http://www.domena.cz, ale http://www.domena.cz/index.html ano. Zahada.

   To vypada na chybu ve zpracovani redirectu.

| Jo a jeset bych se chtel zeptat. Mate nekdo zkusenosti z framem nulove sirky?
| Podle vseho jej netscape zorazuje o sirce scroll-baru a MSIE 4.0 pri nem obcas
|
| haze chybu 0880f-c408.
| Nevite, kde muze byt problem?

   V tom, ze takovy frame odporuje norme HTML.

: Jina vec je indexovani vselijakymi roboty. Ten ze Seznamu (teda
: kompas.seznam.cz nebo jak se ten jejich full-text jmenuje) jeste nedavno
: hosty na sdilenym IP neumel, ale Lukasovic prohlasil, ze ho http 1.1 nauci
: co nevidet (ovsem, podle mych informaci jim to porad jeste nejede).
: Zahranicni (altavista, hotbot...) jsou bez problemu.

   Sherlock tez bez problemu...

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"EMACS == Escape, Meta, Alt, Control, Shift"