zvukova karta Bravo Sound 16 (s chipom OPTi 82C930) (navod)

Lubos Vitek vitek na intrak.tuke.sk
Čtvrtek Červen 4 20:22:07 CEST 1998

Zdravim vsetkych Linuxakov.

Uz viac krat sa objavila v konferencii otazka, ako spojazdnit $subj.
Viac krat som uz odpovedal na tuto otazku priamo do konferencie alebo
jednotlivcom, ktori ma o to poziadali.
V mojich predchadzajucich odpovediach som ako jediny sposob, ako rozbehnut
tuto kartu v plnom rezime (44kHz, stereo) uvadzal pouzitie ovladaca OSS
od firmy 4Front Technologies.

Po uvedeni jadra 2.0.34 na svetlo sveta sa mi tuto kartu predsa len
podarilo rozbehnut aj bez OSS ovladaca, priamo podporou v jadre linuxu.
Tento mail by mal byt vlastne navodom, ako rozbehnut $subj v linuxe.

Pri kompilacii jadra linuxu (2.0.34) treba v casti Sound nastavit tieto
parametre:

Sound Card support: Yes
Support for MAD16 and/or Mozart basedcards: Yes
/dev/dsp and /dev/audio support: Yes
MIDI interface support: Yes

MAD16 audio I/O base: 530
MAD16 audio IRQ: 7
MAD16 audio DMA: 1
MAD16 second (duplex) DMA: 0
MAD16 MIDI I/O base: 330
MAD16 MIDI IRQ: 9
Audio DMA buffer size: 65536

(vsetky ostatne ovladace a typy zvukovych kariet musia byt vypnute !)

Po uspesnom skompilovani kernelu a reboote by to malo vyzerat takto
(samozrejme ze uvedene su len polozky tykajuce sa zvukovej karty):

cat /proc/ioports:
0530-0533 : MAD16 WSS config
0330-0333 : SB MIDI

cat /proc/interrupts:
 7:      60690   SoundPort
 9:          0   uart401

cat /proc/dma:
 1: Sound System

To je asi vsetko, co treba pre uspesny chod $subj pod Linuxom.
Dufam, ze tento navod pomoze vyriesit problemy vsetkym vlastnikom $subj
pracujucim pod Linuxom. S pozdravom,

						Lubos Vitek.

|	   student FEI TU Kosice, odbor Programove systemy         |
|	         systemovy administrator pre Linux                 |
|	          http://www.intrak.tuke.sk/~vitek		   |
|      	 	    email: vitek na intrak.tuke.sk 	    	   |