ceska klavesnice vs XFree 3.3.1

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Pátek Červen 5 16:02:30 CEST 1998

25 Apr 1998 20:31:17 +0200 (MEST) Petr Konecny
<pekon+usenet na informatics.muni.cz> wrote:

>  SM: Vyraz "v kontextu popsanem ..." ma priviedol na jednoduchu ideu:
>  SM: nestacilo by proste nasledovne ?
>
>  SM: === cut ===
>  SM: --- locale/iso8859-2/XLC_LOCALE.orig     Wed Nov  5 16:48:18 1997
>  SM: +++ locale/iso8859-2/XLC_LOCALE Sat Apr 25 15:54:26 1998
>  SM: @@ -67,7 +67,7 @@
>

>  SM: -       ct_encoding     ISO8859-2:GR
>  SM: +       ct_encoding     ISO8859-2:GR; ISO8859-1:GR
>  SM: }
>
>  SM: END XLC_XLOCALE
>  SM: === cut ===

> [...]

   Muze se stat, ze to pomuze (tj. ze zacne chodit [aeioy]acute bez
mrtvych klaves) v situaci, kdy diky tomu, ze nekde jsou zbytky stareho
pocestovaciho baliku, tyto znaky nefunguji, ani kdyz jsou definovany a
pouzivany prezdivky il2_*.

   Ted jsem prave __uspesne__ dokoncil boj s X klavesnici pres XKB (balik
XKB-czsk-forcedIM-RH5-0.02) a podarilo se ziskat par poznatku. Snad nejsem
posledni, a jeste to nekomu pomuze...

   Nejzaludnejsi chybou bylo, ze libX11* se nainstalovaly se spatnymi
pravy, takze ldconfig je vubec nevzal v uvahu. Rozbalil jsem zmineny
balik jako kolar, install.sh jsem spustil jako root a jak
/usr/X11R6/lib/libX11.so.6.99 tak /usr/i486-linux-libc5/lib/libX11.so.6.99
byly vlastnene kolar.kolar s pravy 700. Cili v nove verzi baliku je potreba
upravit skript install.sh, aby pouzival pro instalaci knihoven program
install...

   Take se mi podarilo, ze jsem omylem misto XKB-czsk-forcedIM-RH5-
0.02 pouzival jakysi starsi balik. Pokud se nekdo drive pokousel
nainstalovat neco jineho, je potreba pred instalaci uvest do puvodniho
stavu v adresari /usr/X11R6/lib/X11/ soubor XKeysymDB a adresare xkb a
locale/iso8859-2. Pri pouzivani spravneho baliku signalizuje (samozrejme
v X) ledka ScrollLock stisknuti praveho Alt.

   V souboru XF86Config staci tento obsah sekce Keyboard:

Section "Keyboard"
    Protocol    "Standard"
    Autorepeat  500 5
    XkbKeymap   "xfree86(cz_us_prog)"
EndSection

radky XkbDisable, LeftAlt, RightAlt, ScrollLock, RightCtl musi byt
vykomentovane (znak # na zacatku).

   Pred startem X je treba nastavit promennou prostredi LC_CTYPE na cs
(locales jsou skutecne nutne, aby klavesnice fungovala) a XLIB_FORCE_I18N
jen nastavit, bez uvedeni hodnoty.

   Odstranovat z konfiguracnich souboru il2_* (o tom byl vlastne tento
thread) jsem zatim nezkousel.

   Ze nefunguje ceska klavesnice v Netscape Communicatoru 4.04 je normalni,
nebo mam jeste neco spatne?

                                                 Pekny vikend
--
                         ***  Petr Kolar  ***
            Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229