problem s diskem >8.6GB

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Neděle Červen 7 10:57:45 CEST 1998

Hi,

> Je to pro vyrobce asi jednoduzsi, nebo spise mozna vyhodnejsi? Nicmene toto

   Je to takovy `zavedeny podvod' :-)

> vetsinou uvadeji primo na stitku disku, resp. udavaji pocet cyl atp., takze
> se to da lehce vypocitat.

   Na stitku disku je ovsem obvykle uvadena geometrie disku tak, jak ji disk
presentuje BIOSu, nikoliv takova, jaka je ve skutecnosti. Novejsi disky totiz
vubec nemaji konstantni pocet sektoru na stopu (obcas se doctete veci jako
1700 cylinders, 8 heads, 12--47 sectors per track).

> Zeptam se ale jinak: ma linux nejake omezeni kapacity na jeden partition?
> (jako DOS, Windows95 4.0.0000; 4.0.1111 FAT 32 uz je omezena nekde v
> nekonecnu na 2TB :)

   Jedine omezeni, o kterem vim, je 2^31 bloku, coz odpovida 2TB.

> Oni uz totiz jsou disky 16GB (napr. 16.8GB DTTA-351680, DeskStar 16GP,
> U-DMA/33 viz - http://euroshop.cz/STORE/HARDWARE/cenyd.asp?typ=HDD), takze
> bych chtel pred pokusovanim vedet, co se da cekat.. (prislusne soubory
> HOW-TO jsem necetl, takze se omlouvam)

   16GB disky by Linuxu nemely delat problemy. Nekterym BIOSum ovsem mohou,
takze mozna budete muset bootovat z maleho parititionu `nekde dole'.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"God doesn't play dice."    -- Albert Einstein