ps ax - Zombie ? Co je to ?

Lubos Vitek vitek na intrak.tuke.sk
Pondělí Červen 8 08:40:44 CEST 1998

On Sun, 7 Jun 1998, Vlach Vladimir wrote:

> Dobry vecer,
> Dnes jsem killnul jednu aplikaci a pri vypisu prikazu ps ax
> mi to vypise:
> 24555  ?  Z    0:00 (indexace <zombie>)
>
> Killnout se to nejak neda. Co to v podstate znamena ? Je to nebezpecne ?
> Co s tim ?
>
> Dekuji
> S pozdravem
> Vlada Vlach vlach na brn.czn.cz
> Brno        ICQ: 9511246

No zombie je proces, ktory uz skoncil, avsak z nejakeho dovodu este ostal
zapisany v tabulke procesov, v pamati vsak uz nezabera ziadne miesto.
Tych dovodov moze byt viac, jeden z nich je napriklad to, ze ked nadradeny
(parent) proces laduje do svojho syna cez ruru (pipe) nejake data a syn
skonci skor, ako otec tu ruru zavrie, tak proste vznikne zo syna zombie.
Ten sa potom lahko da odtranit tak, ze sa vlastne kilne jeho otcovsky
proces, resp. pocka, kym ten proces sam neskonci.

Apropo - k tejto teme, stretol sa niekto z Vas s podobnym
problemom v pripade cron-daemonu ? Mne sa totizto dost casto stava, ze
procesy pustane z crondaemonu po skonceni ostanu Zombikmi. Zhadzovat ich
potom musim tak, ze kilnem danu instanciu cron-daemonu, co je dost
neprijemne riesenie.

(100) crond -> (215) CROND -> (216) uloha1 (Zombie)
	   	 ^
	   	 +----- kill 215

Ma niekto nejaky napad, cim to moze byt, resp. ako sa tomu vyhnut ?

				Lubos Vitek.

|	   student FEI TU Kosice, odbor Programove systemy         |
|	         systemovy administrator pre Linux                 |
|	          http://www.intrak.tuke.sk/~vitek		   |
|      	 	    email: vitek na intrak.tuke.sk 	    	   |