socket() - cislo portu

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Středa Červen 10 08:49:19 CEST 1998

>Dobry den vespolek, muze mi nekdo poradit?
>
>Kdyz oteviram socket() , jeden z parametru, ktery se
>vyplnuje do struktury sockaddr je cislo portu protejsi strany.
>Muzu ale nejak zjistit cislo portu, ktere bylo pouzito na moji
>strane, resp. muzu si nejak rict, ze chcu pouzit urcite cislo ??

to bude asi nejaka mejlka - pod Linuxem sice se sockety neprogramuji
(znam je kloudne jen z Windows :-) - ale ty snad vychazi puvodne z
defince BSD), ale podle me funkce socket() pouze vytvori socket (handle)
a teprve funkci bind() se rekne na jake lokalni adrese (tedy IP a port)
ma sedet. Adresa cilova se vyplnuje az napr pri connect() nebo sendto().
Cislo portu v bind() se nastavuje bud na 0 = system prideli nejake co se
mu zlibi, nebo na konkretni numero, ktery chci

Zdravi
D. Toman