Omezeni poctu procesu na uzivatele (Re: Forkova bomba) - MOZNE RESENI

Ondrej Suchy ondrej.suchy na parlament.cz
Čtvrtek Červen 11 14:55:44 CEST 1998

Ondra Koutek wrote:

> A kdyz vezmu v uvahu ze na FreeBSD je mozne omezit uzivatelum pocet procesu,
> mozna ze by slo neco podobneho naportit na linux.

Zadani znelo "omezit pocet procesu na urovni jadra"?

soubor /usr/src/linux/include/linux/tasks.h:

--- cut here ---
#define NR_TASKS        512
#define MAX_TASKS_PER_USER (NR_TASKS/2)
#define MIN_TASKS_LEFT_FOR_ROOT 4
--- cut here ---

NR_TASKS je podle me maximalni pocet vsech procesu (nejsem si jist)
MAX_TASKS_PER_USER je maximalni pocet procesu na uzivatele, v linuxu defaultne
256.
MIN_TASKS_LEFT_FOR_ROOT je minimalni misto, ktere vzdy bude rezervovano pro
roota.

Upravte dle libosti.

Musite vsak pocitat s tim, ze tento limit plati pro vsechny, tzn. i pro
uzivatele httpd. Mam pocit, ze kdysi se tu resilo, ze pokud mate vytizeny
web-server, tak mnohdy je nutne limity naopak zvysit.

Na serveru, ktery neposkytuje prilis mnoho internetovych sluzeb se mi osvedcilo
32 procesu pro uzivatele a min. 16 pro roota.

Ondra Suchy

--
P.S.: penize nepujcuji

http://home.onestop.net/volkifan