samba a clipper

Pondělí Červen 15 00:02:09 CEST 1998

> Nevite zda nahodou nejsou nekde dosupne na WWW?
>
>     SM: nadupanou masinou pod linuxem nu to vychazelo vyrazne hur nez
>     SM: normalne nadupana masina s netware. MARS vysel navic hure nez

O tom jsem psal ja (ale ne ohledne Samby). Osobne se domnivam, ze je to
problem systemovy, protoze kazde cteni je v Unixu zaroven zapis (access
time na soubor a adresar). Pokud by se toto odstranilo, mel by Linux byt
srovnatelny. Bohuzel jsem to nezkousel, protoze mi

mount -o noatime ....

nefungovalo a patch na noatime pro adresare probehl v updatovane forme v
linux-kernel az ted. Do podzimu nebudu mit moznost si s tim hrat, takze je
tu prostor pro seriozni srovnani, pokud si na to nekdo pres prazdniny
udela cas. Nebylo by to spatne. Abych nezapomel - v Marsu byval speed-up
patch do jadra (pro IPX). Ten jsem take nepouzil, zatim je tohle vsechno v
mem TODO listu. Pro nenarocne pouziti (narocne == diskless) ale nic
takoveho potrebovat nebudete, "obycejny" Mars Vas uspokoji. Samotny Mars
obsahuje nektera burst-vylepseni, ale jsou zatim beta (zrejme na rozdil od
Samby).

Kriticke bylo vzdy to, pokud probihal soubezny pristup na sdilene disky z
vice stanic. Pokud byla jen jedna, bylo to uplne v pohode.

--
                        Milan Kerslager, admin of spsselib.hiedu.cz
                        Monkey Linux, The Minimal Linux Distribution