mblen a dalsi multibyte funkce

Jiri Pavlovsky jira na mail.abdist.cz
Úterý Červen 16 23:19:31 CEST 1998

On Tue, 16 Jun 1998 11:06:02 GMT, Zdenek Kabelac <kabi na fi.muni.cz> wrote:
> [...]
>kodovani, ale neni mi jasne podle ceho a jak to lze vubec
>v linux-u s glibc2.1 pouzivat.
>
>Info stranky podavaji nejake zcestne informace o tom,
>ze multibyte sekvence zacinaji od kodu 128 (0200)
>a nasledujici znak musi byt vetsi nez 128 - v pripade ISOlatin2
>tedy klasicky kod ceskeho znaku.
>
>Pritom v imlementaci glibc je videt, ze platne kody zacinaji
>nekde u 0xc0 pricemz nasledujici byte musi byt vetsi nez 128
>a 6 bit musi byt nulovy a cely znak tudiz musi byt zakodovan
>v 6 bitech. Vubec neni zrejme, jake hodnoty tyto znaky vlastne

myslim, ze v manualova stranka UTF-8(7), popisuje, co vas zajima

>Rad bych, kdyby se se mnou spojil ten, kdo s tim jiz podnikal
>uspesne nejake odvaznejisi pokusy. Zajimalo by me jestli
>se to da vubec provazat s X-sy.

Nektere X aplikace Unicode podporuji. Napr. nektere veci portovane
z Planu9 (ktery podporuje Unicode nativne) jako 9term, libXg,
textovy editor sam; dale willy a mozna i jine o kterych nevim.
Unicode fonty najdete na Inetu. Fontserver Xfstt pro ttf fonty, take
podporuje unicode.

Jiri Pavlovsky
jirap na bajt.cz