Telnet...

Jan Serak xserak na fi.muni.cz
Čtvrtek Červen 18 16:53:12 CEST 1998

David Trcka wrote:

> mate asi na mysli
> telnet <vstupni.soubor >vystupni.soubor
>
> jo, mi to taky kdysi slo, ale od te doby co jsem nainstaloval slackware 3.4
> a vyssi tak uz to nejde (resp. jde, ale telnet zustane viset na promptu
> Password:). Vypada to, ze pri prihlasovani nejak vyprazdni buffer nebo co.
>
> David Trcka
Neni divu. Ono totiz s tim starym telnetem bylo podstatne jednodussi
probouravat se do cizich uctu. Stacilo generovat hesla a spoustet
echo | telnet <stroj>
To, ze to dnes jiz nejde je zamer. Pro vzdaleny (neinteraktivni)
pristup k jinym pocitacum slouzi sluzby jako rcp, remsh (rsh) apod.,
kde je autentifikace uzivatele provadena jinym mechanismem (bez
hesla).

Uzivatel na stroji1 v souboru .rhosts prohlasi, kterym uzivatelum
kterych stroju povoluje vzdaleny pristup do sveho uctu (obvykle
to byva seznam uctu na jinych strojich jednoho a toho sameho uzivatele).
Z techto stroju pak muze pristupovat na stroj1 bez znalosti hesla
(napr. rlogin provede totez, co telnet, ale nevyzaduje zadani hesla),
rcp zkopiruje soubor podobne jako cp (opet bez znalosti hesla) jedinym
prikazem a remsh (rsh) spusti prikaz na vzdalenem stroji (bez znalosti
hesla).

Takze misto telnet <in >out doporucuji spis
	cat - <in prikaz.tmp
	rcp prikaz.tmp stroj:
	rsh stroj ksh prikaz.tmp >out

--