lpd a JetDirect

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Pátek Červen 19 13:12:52 CEST 1998

Pred nejakym casem jsem v konferenci cetl zminku o tom, ze LPRng
nejak lepe spolupracuje s HP katrami JetDirect, je to pravda?

Vysvetlim v cem je muj problem:

Mam sit: Linux file a print server (SAMBA), stanice Win95/NT a
nekolik SUNu. Na linuxu je nadefinovana tiskova fronta pro celou sit
pro HP plotr a HP LaserJet (obe s kartou JetDirect). Pokud probiha
nacitani dat do plotru nebo napr. chybi v laserovce papir,
lpq nahlasi "connection to laserps is down", coz by samo o sobe
nebylo tak fatalni, vetsi problem je ve Win. Pokud maji tuto tiskarnu
jako defaultni, zacnou tuhnout na nekolik sec (10 a vice) v intervalu
1 az 2 minuty, cili neda se na nich pracovat.

Muj dotaz zni:

Mate nekdo podobne zkusenosti, ktere se vam podarilo odstranit
prechodem na LPRng? Je to resitelne nejak jinak na urovni LINUXu?
MOhlo by pomoci nadefinovani tiskove fronty na SUNu (tisk sysv oproti
bsd na linuxu). Je nutne pouzivat originalni soft HP JetAdmin, ktery
ovsem neni pro linux? Podotykam, ze je to docela neprijemne i na
unixu, protoze tiskneme dost casto velke soubory a v te dobe neni
mozne zjistit, co vse je vlastne ve fronte.

Ocenim vsechny podnety! I to ze mate JetDirect a podobne problemy se
vam neobjevuji (o cem vsak dost pochybuji).

Pavel

  Pavel Lisy --- system administrator (Linux, Solaris, WinNT)
  _________
 |         |              T-MAPY s.r.o.
 |__     __|              Nezvalova 850       tel. +420 49 5513335
    |   |                 Hradec Kralove      fax. +420 49 5513371
   M A P Y                500 02            E-mail: pali na tmapy.cz
    |___|                 Czech Republic Europe