Pocesteni X, klavesnice a plikaci

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Pondělí Červen 22 08:25:44 CEST 1998

Martin Kafara <kafara na ipex.cz> wrote:
> [...]
> set convert-meta off
> set output-meta on
>
> 2.)
> Do adresare /usr/X11R6/lib jsem nakopiroval upravenou knihovnu pro rh
> 5.x
> libX11.so.6.99
> a zadal prikaz
> linux:# ldconfig -v
> (Vse s pravy root z konzole)
>
> 3.)
> Podle README jsem nainstaloval balik
> XKB-cz-X11R6.3-libc6.tar.gz
>
> 4.)
> Do souboru ~/.Xclients jsem pridal nasledujici radky

   Obavam se, ze jste nove Czech-HOWTO necetl. Body 2) az 4) jsou spatne.
Pokud mate RH 5.0, muzete primo pouzit balik
ftp://ftp.fi.muni.cz/pub/localization/linux/X11/XKB-czsk-forcedIM-0.03.tar.gz
(oznamena pred necelymi 14 dny v teto konferenci a dosud nepopsana
v Czech-HOWTO) nebo starsi balik XKB-czsk-forcedIM-RH5-0.02.tar.gz,
ktery se lisi pouze v souborech README* a install.sh. Zadne
XKB-cz-X11R6.3-libc6.tar.gz (to uz je ve zminenem baliku, ve kterem
jsou spatna README). Pokud nespoustite Linux primo v X (tj. pokud se
prihlasujete v textovem prostredi a pak teprve napriklad prikazem
startx spoustite X), zapomente na .Xclients a nastaveni promennych
prostredi dejte do ~/.bashrc. Ale at v .Xclients nebo v .bashrc,
v kazdem pripade ma nastaveni vypadat takto:

export LC_CTYPE=cs
# Pokud opravdu chcete i ceske datumy v ls -l a vsechno dalsi,
# tak pak export LANG=cs, ale ne cz
# Toto je pro stare baliky, nyni nepouzivat: export _XKB_CHARSET=iso8859-2
# Nastaveni export XLIB_FORCE_I18N=2 je pro zvlast natvrdle programy
# (ma nekdo nejaky priklad???):
export XLIB_FORCE_I18N

Bod 5) je OK

> Tak to by bylo. Nasledne spustim X.

   Cili Linux Vam skutecne startuje do textoveho rezimu...

> Warning: locale not supported by C library, locale unchanged
> I18N: locale not supported by setlocale, locale unchanged

Locale cz neni definovano. Spravne ma byt cs. Pokud skutecne trvate na cz,
musite si dat do /usr/share/locale/locale/alias radek

cz                   cs_CZ.ISO-8859-2

                                                     S pozdravem
--
                         ***  Petr Kolar  ***
            Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229