Prace s procesy prenositelne

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pondělí Červen 22 12:45:54 CEST 1998

On Fri, 19 Jun 1998 sturc na pc038b.fzu.cz wrote:

> Dobry den,
>
>  neznate nejakou C knihovnu, ktera by umoznovala
>  ziskavat informace o bezicich procesech (libproc), aby
>  pritom byla prenositelna na jine UNIXy.
>
>  Diky Petr
> --

 Zdar,

to bych videl jako nepravdepodobne, libproc necte data z nejakeho extra
volani , ale natvrdo z /proc a tim zalezi na kernelu (ten tvori /proc) a tim
tedy i na typu OS. Pokud vim tak kernel nedava solidni informace o procesech
jinak nez pomoci /proc... (a napr. Digital UNIX ma uplne jiny /proc ...atd).

Slo by asi vytvorit univerzalni API (a je jim libproc?) pro ziskani dat z
/proc, ale to co by je cetlo by asi uz muselo byt sito na miru danemu OS.

On take kazdy UNIX asi pojima procesy trochu jinak, takze ty informace...
..i kdyz na 'ps' je nejaka norma.

							Zakkr

PS. jedna zvedava: Co s procesy vytvarite (taky se trochu babram v /proc) ?