Cestina "klasicky" ?

Pavel Makovec pavelm na terminal.cz
Pondělí Červen 22 22:27:06 CEST 1998

Ivan Dolezal napsal:
> jako zvedavy ignorant jsem se chtel zeptat: proc vlastne Cesi nemuzou
> mit jednu standardni linuxoidni ceskou klavesnici, tak jako to maji jine
> zeme?

kazda zeme je jina. nektere maji mene a nektere vice klavesnic nez my.
vsichni cesi, moravaci a slezane take nejsou stejni. deli se napriklad na
tvory kancelarske, programatorske a pro jednoduchost take ty "ostatni".

> Takovou, co se necha zvolit pri instalaci Linuxu z menu, jako to
> maji Polaci nebo Slovinci?

mate pravdu, ze v red hat 5.1 je jen jedna "pl" a jedna "slovene". polaci
ale urcite narikaji, ze jim chybi programatorska a slovinci zrejme take...
zvolite-li jazyk "czech", naskoci vam cz-lat2, a vybrat lze i cz-lat2-prog.

> Proc mame misto toho nekolik namahave
> instalovatelnych a ne zcela jasne fungujicich baliku?

asi proto, ze internacionalizace programu (dlouhe u) postupuje pomalu
a tak se mezitim lokalizuji ty nejnutnejsi programy ad hoc. zpet ke kbd:
asi nektere "cz" pribydou, neb se ted pracuje na jejich standardizaci.

> Prosim, nenadavejte mi stylem "tak to napis, ty chytrej".
> Diky za poucne odpovedi

vetsinou nadavaji jenom ti, kteri maji nejake komplexy a moc toho
nedelaji. snad moje odpoved stala alespon za dva halere ;)

pavel makovec