Pocesteni X proc se nedari ?

Martin Kafara kafara na ipex.cz
Úterý Červen 23 04:06:17 CEST 1998

> [...]
> (oznamena pred necelymi 14 dny v teto konferenci a dosud nepopsana
> v Czech-HOWTO) nebo starsi balik XKB-czsk-forcedIM-RH5-0.02.tar.gz,
> ktery se lisi pouze v souborech README* a install.sh. Zadne
> XKB-cz-X11R6.3-libc6.tar.gz (to uz je ve zminenem baliku, ve kterem
> jsou spatna README). Pokud nespoustite Linux primo v X (tj. pokud se
> prihlasujete v textovem prostredi a pak teprve napriklad prikazem
> startx spoustite X), zapomente na .Xclients a nastaveni promennych
> prostredi dejte do ~/.bashrc. Ale at v .Xclients nebo v .bashrc,
> v kazdem pripade ma nastaveni vypadat takto:

Nainstaloval jsem si XKB-czsk-forcedIM-0.03.tar.gz

> export LC_CTYPE=cs
> # Pokud opravdu chcete i ceske datumy v ls -l a vsechno dalsi,
> # tak pak export LANG=cs, ale ne cz
> # Toto je pro stare baliky, nyni nepouzivat: export _XKB_CHARSET=iso8859-2
> # Nastaveni export XLIB_FORCE_I18N=2 je pro zvlast natvrdle programy
> # (ma nekdo nejaky priklad???):
> export XLIB_FORCE_I18N

Udelal jsem, jak jste rek ... ale uspech se nedostavilStav obdobny jako predtim.
Klavesnici sice prepnu, ale pokud je v ceskem rezimu, tak nepise ceska pismenka.
Nejsmutnejsi na tom je,
ze jakehosi uspechu dosahnu pokud vypnu nastaveni XLIB_FORCE_I18N a zadam
XKB_CHARSET=iso8859-2. To mi konecne zacne
psat mala ceka pismenka, ale jiz nefunguje mrtva klavesa. Takze pokud bych ctel
napsat velke pismeno, nemohu, stejne tak to je se znaky,
ktere nejsou umisteny primo na klavesach.

> Locale cz neni definovano. Spravne ma byt cs. Pokud skutecne trvate na cz,
> musite si dat do /usr/share/locale/locale/alias radek
>
> cz                   cs_CZ.ISO-8859-2

tak tady bylo pouze czech, pridal jsem tedy cz a cs (jistota). Hlaseni zmizelo.

Bohuzel to porad nechodi. Kde jeste muze byt chyba ?

Pro uplnost soucasne nastaveni:

Soubor ~/.bashrc:
# .bashrc

# User specific aliases and functions

# Source global definitions
if [ -f /etc/bashrc ]; then
        . /etc/bashrc
fi

# Czech
export LC_CTYPE=cs
export XLIB_FORCE_I18N
export LANG=cs

Soubor /etc/X11/XF86Config (Keyboard):
Section "Keyboard"
    Protocol    "Standard"
    AutoRepeat  500 5
    XkbKeymap       "xfree86(us_cz_qwerty)"
EndSection

Vim ze Vas otravuji, ale je to pro mne dulezite. Temer kazdy den oponuji
nadsencum Windowsu a ukazuji jim, jze i na linuxu lze delat
spoustu krasnych veci. Nicmene pokud nebudu sto napsat slovo cesky, tak je to
smula ...

Dekuji

Martin Kafara