Pocesteni X proc se nedari ?

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Úterý Červen 23 09:53:04 CEST 1998

Martin Kafara <kafara na ipex.cz> wrote:
> Nainstaloval jsem si XKB-czsk-forcedIM-0.03.tar.gz

   OK. Nehlasilo to pri instalaci nejake chyby? Bohuzel vypis je na vic
nez na obrazovku, takze je potreba se vratit pomoci Shift-PageUp. Tohle by
asi chtelo v instalacnim skriptu nejak vyresit...

   Doufam, ze skutecne pouzivate jako shell bash... Prikaz foreach bez
parametru musi vypsat

    bash: foreach: command not found

Hlaseni

    foreach: Too few arguments.

znamena, ze mate tcsh a musite promenne prostredi nastavovat jinak.

> Udelal jsem, jak jste rek ... ale uspech se nedostavilStav obdobny jako predtim.
> Klavesnici sice prepnu, ale pokud je v ceskem rezimu, tak nepise ceska pismenka.

Blika kontrolka Scroll Lock v rytmu mackani prave klavesy Alt (samozrejme
v X)?

> Nejsmutnejsi na tom je,
> ze jakehosi uspechu dosahnu pokud vypnu nastaveni XLIB_FORCE_I18N a zadam
> XKB_CHARSET=iso8859-2. To mi konecne zacne
> psat mala ceka pismenka, ale jiz nefunguje mrtva klavesa. Takze pokud bych ctel
> napsat velke pismeno, nemohu, stejne tak to je se znaky,
> ktere nejsou umisteny primo na klavesach.

To vypada jako zbytky nejakeho stareho pocesteni...
Funkci klavesnice zkousete nejlepe v editoru vi po stisknuti klavesy `i';
editor vi snad s osmibitovymi znaky nema problemy.

Kdyz nastavite

    setenv XKB_DEBUG

a spustite nejaky program (treba ten xterm):

    xterm &

musi se vypsat

    XKEYBOARD (version 1.00/1.00) OK!

A pouzivate skutecne xterm a ne jiny terminalovy emulator pro X? Zkuste

    which xterm

jestli to neni nejaky alias nebo skript spoustejici neco jineho. Zkousky
klavesnice provadejte skutecne v okne, ktere vznikne spustenim programu
xterm.

Zkontrolujte, co vypise

ls -al /usr/X11R6/lib/libX11*

libX11.so by mel byt link na libX11.so.6 a
libX11.so.6 by mel byt link na libX11.so.6.99

libX11.so.6.99 by mel vlastnit root a mela by mit prava rwxr-xr-x.
A tato knihovna by mela byt shodna s jednim ze souboru libX11* z baliku
XKB-czsk-forcedIM-0.03. Konkretne pokud

    ldd `which X`

(nutno zadat jako root), vypise, ze X pouziva libc.so.5, pak by to mela
byt libX11-libc5.so.6.99 (zkontrolujte prikazem diff); pokud se vypise,
ze pouziva libc.so.6 nebo libc.so.2 (tj. glibc), pak by to mela byt
libX11-glibc.so.6.99.

Jeste zkontrolujte, zda X pri startu nevypisuji zadne chyby; odstartujte
je prikazem

    startx > Xchyby 2>&1          (pouzivate-li bash)

resp.

    startx >& Xchyby              (pouzivate-li tcsh)

a zkontrolujte obsah souboru Xchybu.

   Pokud je tohle vse v poradku a porad to nefunguje, napiste, poslu
jeste popis, jak zkontrolovat, jestli jsou na miste vsechny soubory pro
klavesnici.

                                                       S pozdravem
--
                         ***  Petr Kolar  ***
            Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229