Kniha Satrapa/Randus vs. RedHat 4.1

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Úterý Červen 23 20:41:45 CEST 1998

Dobry den,

tak jsem se pustil do instalace RH 4.1 z PowerTools (proc 4.1?
protoze 5.1 PowerTools jeste nejsou...). Uzil jsem si trochu srandu
(furt ne a ne najit CDROM na proprietary Mitsumi radici, vono to bylo
na bazi 0x340 a dokumentace k radici nulova!)... Provedl jsem pokud
mozno minimalni instalaci (dva disky, 116MB a 203MB).

Mimochodem, proc mi instalace RedHatu nutila, aby byl swap na
/dev/dha? Chtel jsem ho mit na /dev/hdb, lec nevim jak na to...

Ted si ctu knihu panu Satrapy a Randuse a chtel jsem konfigurovat
sendmail podle tam popsaneho postupu. Po chvili experimentovani jsem
prisel na to, ze musim nainstalovat sendmail-cf-cosi.cosi.rpm, pak
jsem prisel i na m4-cosi.cosi.rpm. Fajn, mam jakys takys sendmail.cf.
Jenze v te knize je popisovano, jak urobit genericfrom databazi a zde
jsem uvizl. Je tam popisovano, ze se ma pouzit program "xalparse" na
udelani /etc/aliases a /etc/mail/genericfrom.txt a pak program "dbm"
na udelani databaze. Hm. Nevim, v kterem RPM baliku to hledat... A
jako na potvoru CDcko od te knihy je ztraceno nekde v hlubokych
geologickych vrstvach... Takze co s tim mam delat?

A kdyz uz jsem v tom ptani, polozim jeste par dotazu:
1. Existuje opak k adduser? Pri experimentovani jsem to delal tak, ze
jsem zrusil patricny radek z /etc/passwd, /etc/shadow, vyrusil
uzivatele z /etc/group a pres find -uid (resp find -uname) vyrusil
soubory. Je to spravne? Nelze to udelat jednoduseji?
2. Kam maji spravne (a esteticky) prijit pravidla pro ipfwadm? Nekam
do /etc/rc.d, ale kam?
3. Asi do manove stranky blbe ziram - jake jsou parametry pro rpm,
aby mi vypsalo, co je v nejakem baliku???
4. A co je vubec zac .src.rpm? Cim se lisi od normalniho .rpm? (Napr.
zdrojaky jadra jsou jednou jako kernel-sources-*.rpm a jednou jako
kernel-*.src.rpm.)

Dekuji velmi...
--
Petr Novotny, ANTEK CS