Kniha Satrapa/Randus vs. RedHat 4.1

Karel Kozumplik kozumplik na radiobrno.cz
Středa Červen 24 10:47:06 CEST 1998

> [...]
> prisel na to, ze musim nainstalovat sendmail-cf-cosi.cosi.rpm, pak
> jsem prisel i na m4-cosi.cosi.rpm. Fajn, mam jakys takys sendmail.cf.
> Jenze v te knize je popisovano, jak urobit genericfrom databazi a zde
> jsem uvizl. Je tam popisovano, ze se ma pouzit program "xalparse" na
> udelani /etc/aliases a /etc/mail/genericfrom.txt a pak program "dbm"
> na udelani databaze. Hm. Nevim, v kterem RPM baliku to hledat... A
> jako na potvoru CDcko od te knihy je ztraceno nekde v hlubokych
> geologickych vrstvach... Takze co s tim mam delat?

V teto knize se popisuje IDA sendmail (mam starsi vydani). Je potreba
prihrat IDA rozsireni sendmail.8.7.4.ida.tar.gz + patch
sendmail-r8.8.8-ida.patch. Dale je potreba nainstalovat knihovnu db
napr. ftp://ftp.cs.berkeley.edu/ucb/4bsd/db.tar.gz
Zde se nachazi dbm i xalparse.
Doporucuji text p. Kolare:
    http://www.kin.vslib.cz/cgi-bin/whichcode/~kolar/sendmail

> A kdyz uz jsem v tom ptani, polozim jeste par dotazu:
> 1. Existuje opak k adduser? Pri experimentovani jsem to delal tak, ze
> jsem zrusil patricny radek z /etc/passwd, /etc/shadow, vyrusil
> uzivatele z /etc/group a pres find -uid (resp find -uname) vyrusil
> soubory. Je to spravne? Nelze to udelat jednoduseji?
> 2. Kam maji spravne (a esteticky) prijit pravidla pro ipfwadm? Nekam
> do /etc/rc.d, ale kam?

Ja to mam v /etc/rc.d/rc.local

> 3. Asi do manove stranky blbe ziram - jake jsou parametry pro rpm,
> aby mi vypsalo, co je v nejakem baliku???

rpm -ql jmeno_baliku

> 4. A co je vubec zac .src.rpm? Cim se lisi od normalniho .rpm? (Napr.
> zdrojaky jadra jsou jednou jako kernel-sources-*.rpm a jednou jako
> kernel-*.src.rpm.)
>

> Dekuji velmi...
> --

                                    Karel Kozumplik