Jenom posta pro ppp-usery

Středa Červen 24 15:03:22 CEST 1998

On Wed, 24 Jun 1998, Stefan Simko wrote:

[...]
> ako by sa to dalo iba na linuxe by sa tiez dalo vymysliet ale slusny
> provider by to nespravil, linux milujem ale nespolahol by som sa nanho pri
> specifickych veciach ako je napr. modemovy server, router von atd.

Tak to bude asi hezkych par procent ISPecek "neslusnych". :)

Abych jenom tak neryl a rekl tez neco pozitivniho...

Nejjednodussi je samozrejme vyhradit "postovnim uzivatelum" jejich vlastni
server, kam se dostanou pres ppp (ale nikam jinam!) a muzou si pres nej
posilat postu. Tenhle stroj je k Inetu pripojen tak, ze nemuze delat nic
jineho nez smtp tam a zpet plus mozna nejaky pristup pro vzdalenou
administraci.

Pokud by dedikovany stroj nebyl mozny, pak (jak uz tady navrhoval) pohrat
si s ppp, aby "p.u." pridelovalo specialni adresy, ktere ten stroj nebude
routovat a umozni jen pristup k vybranym lokalnim sluzbam (napr. pop3,
imap, smtp), pricemz treba ten smtp server by mohl byt nejak vtipne
odliseny od toho, co pouzivaji vsichni ostatni (sedel by na specialni IP
adrese, nebo na jinem portu a presmerovalo by se to pomoci transparent
proxy).

Co se tyce zakazu ftpmail a spol., to bych spis resil nastavenim maximalni
velikosti akceptovanych zasilek a/nebo prisnymi kvotami na mailboxech a
nejakou lehce fasistickou politikou vuci tem, co by ty kvoty casto
prekracovali.

"You can't be truly paranoid unless you're sure they have already got you."