zatvrdnuti systemu s 2940 (nove skutecnosti)

Dan Ohnesorg, admin of POWER dan na feld.cvut.cz
Neděle Březen 1 22:09:30 CET 1998

553 asu.cas.cz config error: mail loops back to myself
554 <linux na altamira.asu.cas.cz>... Local configuration error

No sice jsem chtel odpovet soukrome, ale chybycka se vloudi. Co takle
Cw altamira

   ----- Original message follows -----
On  1 Mar 98 at 21:25, Tomas Rezek wrote:

> Ano, mam asi nejake zmateni pojmu. Kdyby mi to nekdo konecne vysvetlil,
> budu rad. Ale ten radic 2940 je snad dvoukanalovy. Na desce jsou dva
> vyvody na SCSI ksandy: jedna takova jemnejsi s asi vice vodici, na te
> visel ten disk. Druha ksanda je normalni, podobna IDE, myslim 50 zilova.
> Na te viselo to ostatni, ted tam neni nic. O zadne redukci nevim, nic
> jineho nez jsem popsal tam neni (externi port je nezapojeny). Co tedy
> znamena SCSI-2, SCSI-3 (Ultra) a Wide ci Ultra Wide port? To vsechno pry
> muj radic podporuje.
No neco o tom snad vim, ale zase si neverim tak abych to posilal do
konfery.

Klasicke SCSI ma 8 bitu a klasicky tusim 50 pin konektor. Na ksande
je vzdycky jeden drat spojen na zem a jeden je datovy nebo ridici. Na
radici muze byt 7 zarizeni, radic sam je osmy.

Wide scsi ma 16 bitu a takovy malinky konektor s asi 68 piny. Na
ksande muze byt 15 zarizeni, 16 je opet radic.

Ultra, fast a podobne jsou modifikatory nasobku rychlosti sbernice
oproti puvodni norme, ultra je tusim 2x, takze scsi 2, ultra fast je
3x takze scsi3.

Pokud nekdo ma jen wide sbernici, muze jako prvnich 7 (podle adres,
jinak na poradi nezalezi) zapojit obycejna scsi zarizeni pres
redukci. To je prave pry ta spatna varianta.

Existuji kombinovane radice, budto maji dva kanaly nezavisle, nebo
maji na radici terminovanych 8 bitu sbernice (rikaji tomu nejak jako
high terminace) a na jednu stranu leze klasiccka SCSI a na druhou
wide. Jestli je tohle pripad tohohle adaptecu nevim, ja mam DPT a to
je takle udelane.

> Diky za napad, tohle jsem udelal asi pred hodinou. Zatim nevim, tak casto
> to zase netuhne.

Toz hodne stesti.  Asi Vam nezbude nez to reklamovat. Coz je jiste k
vzteku, protoze prodejce to take nenajde obratem.

Ze jsem tak zvedavy, chtel bych zanedlouho take porizovat pro linux
nejaky dvouprocesor, nemate zjisteno nejak objektivne o kolik budou
vypocty rychlejsi? Mame na tom provozovat Mathematiku a potreboval
bych rict, treba tak ted to bezi 8 hodin, tak to pobezi 6. Nechce se
mi slibovat uzivatelum prilis velke zrychleni, abych nebyl za kecala,
ale na druhou stranu pokud se budu drzet prilis pri zemi, nebude tu
dostaecny stimul k investici do double boardu a druheho procesoru.

zdravim
dan
DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311
Clovek v hnevu jede na splasenem koni.