Me zkusenosti se SMP na 2.0.xx

Pondělí Březen 2 22:22:16 CET 1998

> Ze jsem tak zvedavy, chtel bych zanedlouho take porizovat pro linux
> nejaky dvouprocesor, nemate zjisteno nejak objektivne o kolik budou
> vypocty rychlejsi? Mame na tom provozovat Mathematiku a potreboval
> bych rict, treba tak ted to bezi 8 hodin, tak to pobezi 6. Nechce se
> mi slibovat uzivatelum prilis velke zrychleni, abych nebyl za kecala,
> ale na druhou stranu pokud se budu drzet prilis pri zemi, nebude tu
> dostaecny stimul k investici do double boardu a druheho procesoru.

Uz dlouho se chystam o tomhle napsat nejake summary, takze do toho...

Pozival jsem 1x P200 a udelali jsem upgrade na ASUS 2x P200. Okamzite
system zacal padat a byl velice nestabilni. Pouzitim kernelu bez SMP se
situace vratila k normalu. Casem jsem zjistil, ze system se SMP je velice
nachylny na jakekoliv chyby na filesystemu. S jednim procesorem jsem mel
log plny hlaseni, ze je neco spatne a system jel az do te doby, dokud
kernel partition neprepl do read-only rezimu (protoze tech chyb bylo uz
moc). Se SMP to okamzite sletelo. Moje podezreni se potvrdilo pouzitim
noveho SCSI disku, ktery nahradil 4 roky nepretrzite bezici Fujitsu
(nejdriv NW a pak Linux).

SMP v rade 2.0.xx je velice jednoduche. Ve vyvojove 2.1.xx rade je spousta
vylepseni a pry se na nem tvrde pracuje, ale neodvazil jsem experimentovat
na masine, ktera by mela porad bezet (sleduju linux-kernel a vim svoje...
:-)). SMP ma mit snad udajne problemy na nejakych boardech, ale prave o
mem ASUSu se nepsalo moc hezky a me celkem jede (uptime bezne > 10 dni a
obcas restartuju ja, tak 1x za 3 tydny to slitne samo - natvrdo).

System je viditelne sviznejsi, ale protoze existuje jen 1 fronta a
procesy chodi na ruzne procesory, vyleva se casto primarni cache na
procesorech, takze to neni to prave orechove. Ale je videt, ze bezi 2
procesy najednou a odsejpa to. Osobne jsem byl velmi mile prekvapen
single procesorem s 512kB cache (nebo kb?), takze bych i s ohledem na to,
ze jednoprocesorova deska pozdeji najde snadneji uplatneni jinde,
investoval do rychlejsiho procesoru s velkou primarni cache + DIMMy +
rychle disky, hodne bych to ochladil a pretaktoval :-)

Moje konfigurace: 2x P200, ASUS (cislo ted nevim), 2.0.33 se SMP
                  AHA 2942, 4+2GB SCSI, 4GB IDE, MD drive,
                  linware, dosemu (se SMP nefunguje obcas login.exe do NDS)
                  masina vytizena prumerne, pres noc nejake to rc5

--
                        Milan Kerslager, admin of spsselib.hiedu.cz
                        Monkey Linux, The Minimal Linux Distribution