Cestina v RedHatu 5.0...

Jan Pospisil honik na students.zcu.cz
Úterý Březen 3 16:12:13 CET 1998

Dobry den,

	mam takovy maly problem s cestinou v RedHatu 5.0, a sice, ze vubec
nechodi, ani v konzoli ani v X windows. Abych to upresnil, klavesnice i
fonty se nastavi a prepnou spravne (ceske znaky jsou pri vypisu souboru s
diakritikou videt), ale ceske znaky s diakritikou nemuzu za nic na svete
napsat (znaky bez diakritiky z ceske klavesnice psat jdou, ale ostatni ani
tuk.) Stejna situace v Xkach. Uz opravdu nevim, cim by to mohlo byt.
	Pro konzoli pouzivam prikazy

/usr/bin/loadkeys cz-lat2.map
/usr/bin/setfont lat2-16.psf

jako byvalo popisovano v cs-tools (v posledni distribuci RedHatu uz byly
ceske mapy klavesnice obsazeny, tak jsem je ani neinstaloval, jsou uplne
stene).

	Pro pocesteni X windows jsem pouzil postup ze souboru
rh50cz-howto.txt, ktery je k dispozici na http://www.linux.cz
Po spusteni X windows a nejakeho X termu se v logovacim souboru
~/.FVWM2-errors objevi chybova hlaska

I18N: locale not supported by setlocale, locale unchanged

a pri spusteni xtermu navic

xterm:  fatal IO error 32 (Broken pipe) or KillClient on X server ":0.0"
** ERROR **: an x io error occurred
** ERROR **: sighup caught

xterm ale jinak funguje - bez cestiny teda.
Promenne mam nastaveny nasledovne:

LANG=cz
# nebo LANG=czech, coz byvalo drive (u RH 4.2 a fungovalo mi) ale nyni nejde
LESSCHARSET=latin1

a pripadne jeste

LC_TYPE=cz
XLIB_FORCE_I18N=2
_XKB_CHARSET=iso8859-2

(jako shell pouzivam tcsh).

Omlouvam se za mozna trochu delsi text, ale byl bych velice vdecny tomu, kdo
mi poradi, co s tim. Predem dekuji.
					S pozdravem Jan Pospisil

             \|/
            (*.*)
  Jan Pospisil        Student of University of West Bohemia in Plzen
  Karoliny Svetle 239                   mailto:honik na students.zcu.cz
  332 02 Stary Plzenec                     http://home.zcu.cz/~honik
  Czech Republic                                tel: +420 19 7966531