PLIP mezi Windows a Linuxem (Was: Re: pripjeni W95 pres Linux do Site)

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Úterý Březen 3 22:52:06 CET 1998

   Datum: utery, 3.brezna 1998 10:00:45 +0100 (MET)
   Odesilatel: Leos Bitto <bitto na atrey.karlin.mff.cuni.cz>

Preji prijemny vecer,

   > Jasne, to je pravda. Ale zde jde spis o ten PLIP - AFAIK ten ve Windows
   > nerozebehnete. Kdyby slo o spojeni ethernetem, bylo by to uplne v pohode.
   > Pravdepodobne by se dalo zrealizovat i spojeni seriovym kabelem (PPP). Ale
   > PLIP bohuzel ne.

ja jsem to teda taky nezkousel (jak si muzete precist v LN, tak
Windows nepotrebuji ani k zivotu, ani k praci), ale v
Documentation/Configure.help bylo kdysi napsano, ze existuje nejaky
driver od Crynwr, kteru umoznuje propojeni DOS/Windows s Linuxem (DOS
jsem zkousel a fungoval). Driver najdete na adrese
http://www.kanren.net/pktdrvr-info.html. Pokud to nekdo vyzkousi a
bude to fungovat, mohli by mi prosim napsat?

A jeste jsem se podival do PLIP HOWTO, kde je napsano, ze se paketovy
driver pro parport nachazi na adrese ftp://ftp.crynwr.com/drivers/plip.zip.

BTW - jenom takove dve male rady pro ty z Vas, ktery budou chtit
zkouset PLIP na devel jadrech - 1. pozor na "precislovani"
portu. Pokud Vas port je v 2.0.x plip1, tak to jeste vubec neznamena,
ze v 2.1.x je to take plip1 (naopak s dosti velkou pravdepodobnosti to
bude plip0 - pokud mate pouze jeden parport). A rada druha - pred tim,
nez poslete na parport nejaky paket, radeji si zkontrolujte, ktere
preruseni bude pouzivano (cat /proc/parport/0/irq, /sbin/ifconfig
plip0 nebo cat /proc/interrupts) - pokud totiz pri bootu nezadate jako
bootparam napr. parport=0x378,7 tak se muze stat, ze parportu bude
"detekovano" (rozumejte nahodne prideleno) IRQ treba 254 a co udela
prvni paket na tomto portu si muzete domyslet. Kazdopadne doporucuji
precist si dokumentaci k parport - Documentation/parport.txt.

--
Pavel Janik ml.
Pavel.Janik na inet.cz